Office 2007 pre-installed versie activering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freek59

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2007
Niet echt een vraag maar mij ervaring met de activering van de pre-installed/voor-geinstalleerde software Microsoft Office.
Ik kocht een HP dv7-2260. Ik werkte op mijn vorige laptop met Office 2002, maar nadat ik die op mijn nieuwe laptop geinstalleerd had blijkt dat Outlook 2002 niet echt lekker werkt mer Windows 7 (die standaard op mijn nieuwe laptop staat).
De wachtwoorden voor de email account worden niet onthouden dus iedere keer als je Outlook 2002 opstart moet je de wachtwoorden weer opnieuw handmatig ingeven. Bij 1 is dat nog wel te doen, maar bij veel wordt dit knap lastig. Rondgezocht naar een oplossing, maar die blijkt er niet echt te zijn.
Dus eens gekeken naar de Office 2007 die op de nieuwe laptop meegeleverd werd.
Daar zat geen Outlook (of Access) bij en die heb ik wel nodig, dus eens rondgekeken wat een Pro versie kost. Toen zag ik dat er bij Centralpoint een versie te koop is die alleen bedoeld is voor nieuwe HP computers, tegen een lagere prijs. Voor mij dus.
Je krijgt dus alleen een product-key kaartje in de verpakking waarmee je de versie kunt activeren. Dit werkte dus niet. Ik zag op het scherm waar je de product-key moet invoeren dat de pre-installed versie een Home & Student versie is. Wellicht dat daarom de code niet herkent wordt. Dus de Pro Versie gedownload en in eerste instantie alleen Outlook en Access geinstalleerd want de rest stand er al op. Dit werkte dus ook niet: de code werd nog steeds niet geaccepteerd. Eens op HP site gekeken en daar staat te lezen dat er veel problemen zijn met activatie van pre-installed versie van Office 2007. Hun advies: download de beta versie van Office 2010...... Die werkt in ieder geval tot in oktober 2010!
Ook via de site doorgelinkt naar de hulp site van Microsoft en daar een bericht verstuurd naar de klantenservice. Hun reactie: eerst de pre-installed versie verwijderen en dan de download versie volledig installeren. Werkt dus ook niet: code wordt niet geaccepteerd.
Ook bij Microsoft Nederland een bericht achtergelaten en daar het advies de afdeling Microsoft Product Activation te bellen. "Als u dan een computer stem hoort die zegt ''Vul de Code in'' dan even niets invullen en het bandje 2x uit laten lopen zonder een keuze te maken. U krijgt dan een medewerker aan de lijn die dit met u samen gaat oplossen.
Deze afdeling is in Nederland telefonisch bereikbaar op nummer 0800 - 0233487" Zo gedaan en daar vertelde mij iemand: je kan geen Pro versie activeren met een "medialoze licentiekit" als er geen Pro versie voor-installeerd op de computer aanwezig is. Ik moets HP maar bellen om een pre-installed versie van Pro te krijgen.
HP gebeld: Nee, mijnheer, wij leveren geen computers met Office Pro 2007 voorgeinstalleerd, dus u moet Microsoft maar weer bellen met deze opmerking.
Het bekend "van het kastje naar de muur" verhaal, en daar had ik echt geen zin in.
Ik dacht er moet toch wel ergens een pre-installed versie van Pro 2007 vandaan te halen zijn.
Toen ik de verpakking nog eens goed doorlas stond daar iets in over www.microsoft.com/office/backup en vervolgens daar eens naartoe gesurft. Daar kan je dus een backup versie downloaden van pre-installed versies van Office mocht je die opnieuw moeten installeren als dit nog mocht zijn.
Daar moet je dus eerst je product-code invullen en dan kan je de bijbehorende versie downloaden of (tegen betaling van 22 euro) op schijf bestellen. Heb dus maar beide gedaan. Downloaden duurde even maar vervolgens geinstalleerd en wederom geactiveerd en alles werd correct geaccepteerd. Alles werk nu !

Dit ter info voor mensen met hetzelfde probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan