Office 2007 + Vista: bestanden openen traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnie82

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Ik heb sinds een jaar een laptop met Windows Vista en Office 2007 erop en het begint me steeds meer te irriteren dat alle Office-bestanden zo langzaam openen. Soms duurt het wel 5x zo lang om precies hetzelfde bestand van precies dezelfde netwerkschijf te openen met mijn laptop als met mijn pc met Windows XP en Office 2007 (laptop en PC zijn beiden draadloos met de netwerkschijf verbonden).

Ook bestanden van mijn C: schijf openen zo langzaam dus het kan niet aan de draadloze netwerkverbinding liggen.

Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen??

Alvast bedankt,
Vinnie

een keertje ccleaner en een goed antivirus anti-malware enzo doen en dan kijken of het probleem aan houd(ccleaner ook register opruiming :thumb:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi mastermindz,

Bedankt voor de tip, maar het heeft niet geholpen. Het duurt nog steeds net zo lang om bijv een word document te openen.
Iemand nog andere ideeën?

laat je ram is nakijken mischien is het wel kapot

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt me zeker niet het geval, want alle andere programma's openen en draaien wel gewoon op normale snelheid. De enige hinder die ik daarbij soms ondervind is de UAC, maar die kan ik ook uitzetten en dan is er niks aan het handje.

Dat lijkt me zeker niet het geval, want alle andere programma's openen en draaien wel gewoon op normale snelheid. De enige hinder die ik daarbij soms ondervind is de UAC, maar die kan ik ook uitzetten en dan is er niks aan het handje.

alles draait snel maar dingen van de c niet? of wat want nu snap ik het niet meer:shocked:

alles draait snel maar dingen van de c niet? of wat want nu snap ik het niet meer:shocked:

Alles draait gewoon snel, behalve het openen van Office bestanden. Die doen er bij mij veel langer over om te openen dan op elke andere PC die ik geprobeerd heb. En dan maakt het niet uit of ze op de C: staan of op een netwerkschijf.

Nee dat heb ik nog niet gedaan. Ik ben namelijk op zoek naar de oorzaak van het probleem en niet naar de quick-and-dirty manier om het op te lossen. Als ik nu opnieuw installeer en niets aan het werkelijke probleem doe, zal het later zeer waarschijnlijk weer voorkomen en dan zou ik Office weer opnieuw moeten installeren.
Ik ben dus op zoek naar een/de lange termijn oplossing dus als iemand daar nog wat voor weet hou ik me zeker aanbevolen.

Hoi,

Toch heeft bij mij die 'quick-and-dirty'-manier wél geholpen.
Ik was na eindeloos zoeken en vragen op forums geen stap verder en heb MsOff2007 verwijderd (dus dan ook écht hè: eerst via configuratiescherm verwijderd; vervolgens de betreffende map uit Program files verwijderd en tenslotte ccleaner een opruimactie laten uitvoeren).
Waarmee ik dus tegelijk maar wil zeggen, dat ook een 'installatieherstel' vanaf de dvd van MsOffice het probleem niet oploste!
Na een schone herinstallatie openden bestanden vanaf dat moment prima.

Vergeet niet om het activatiebestandje OPA12.DAT eerst te saven en na herinstallatie weer terug te plaatsen in dezelfde map, om activatieproblemen bij Microsof ... te voorkomen:

Voor WinXP is die lokatie:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\OFFICE\DATA
En voor WinVista:
C:\ProgramData\Microsoft\OFFICE\DATA

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik was na eindeloos zoeken en vragen op forums geen stap verder en heb MsOff2007 verwijderd (dus dan ook écht hè: eerst via configuratiescherm verwijderd; vervolgens de betreffende map uit Program files verwijderd en tenslotte ccleaner een opruimactie laten uitvoeren).
Waarmee ik dus tegelijk maar wil zeggen, dat ook een 'installatieherstel' vanaf de dvd van MsOffice het probleem niet oploste!
Na een schone herinstallatie openden bestanden vanaf dat moment prima.

Vergeet niet om het activatiebestandje OPA12.DAT eerst te saven en na herinstallatie weer terug te plaatsen in dezelfde map, om activatieproblemen bij Microsof ... te voorkomen:

Voor WinXP is die lokatie:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\OFFICE\DATA
En voor WinVista:
C:\ProgramData\Microsoft\OFFICE\DATA

zie je wel de Quik-and-dirty kan helpen =P dat had je weer een paar dagen gescheeld

Hoi,

Thanks voor de tips TeuGem, misschien ga ik deze manier uiteindelijk ook gewoon toepassen, maar het liefst zou ik willen weten waaróm de documenten zo traag geopend worden.
Ik wil nog wel even aan mastermindzh duidelijk maken dat ik nooit gezegd heb dat de quick-and-dirty manier niet zou helpen, alleen dat ik graag wil weten wat de oorzaak is en het daarom liever niet doe.
Als ik bijvoorbeeld bij het scheren telkens in mijn wang snijd, kan ik wel elke keer een pleister ofzoiets plakken, maar ik kan er veel beter voor zorgen dat ik me niet meer snijd door iets aan de oorzaak van het snijden te doen.

Dus als er nog iemand is die weet wat de oorzaak is van dit probleem en hoe dat te verhelpen is, houd ik me absoluut aanbevolen. Als ik binnen afzienbare tijd nog geen oorzaak heb gevonden, zal ik zeer waarschijnlijk toch de quick-and-dirty manier gaan toepassen.

Tja ... dan hoop ik dat je gauw achter de oorzaak komt.
Scheelt een hoop tijd ...... ;)

Edit: de oorzaak is 'gewoon' waarschijnlijk een fout tijdens de installatieprocedure van MsOffice ....
Want een herinstallatie zoals door mij hierboven aangegeven, heeft niet alleen bij mij maar ook bij anderen kennelijk goed gewerkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan