Normaal gebruik ik SQL databases maar acces is ideaal voor kleine, persoonlijke databases, mede omdat access een hoop denkwerk voor je doet (of is het: deed??
)
In access 2000 en 2003 kon ik bijvoorbeeld een keuzelijst met invoervak maken (bijvoorbeeld met de naam "plaats").
Het invoervak maakte dan gebruik van de plaatsnamen in tabel "adres".
Dan was het: knop maken, ander formulier openen
, "plaats" (uit formulier) koppelen met plaats in het te openen formulier en klaar was kees: in het nieuwe formulier waren alleen de records met de opgegeven plaatsnaam te zien.
Ideaal zo'n filtertje.
Access 2007 lijkt te lopen tot aan de smiley, maar dan:evil:
Wanneer ik middels de wizzard de waarde uit "keuzelijst met invoervak" als filter wil gebruiken voor het tweede formulier zie ik alleen de velden in het te openen formulier. Volgens de wizzard staan er geen velden in het formulier dat ik aan het maken ben (nee, ook niet als ik het eerst heb opgeslagen...)
Kent iemand dit probleem?
Hoe kan ik het verhelpen.
PS ik kan natuurlijk wel met VB aan de slag maar dan kan ik net zo goed door met SQL.
Bij voorbaat dank.

In access 2000 en 2003 kon ik bijvoorbeeld een keuzelijst met invoervak maken (bijvoorbeeld met de naam "plaats").
Het invoervak maakte dan gebruik van de plaatsnamen in tabel "adres".
Dan was het: knop maken, ander formulier openen

Ideaal zo'n filtertje.
Access 2007 lijkt te lopen tot aan de smiley, maar dan:evil:
Wanneer ik middels de wizzard de waarde uit "keuzelijst met invoervak" als filter wil gebruiken voor het tweede formulier zie ik alleen de velden in het te openen formulier. Volgens de wizzard staan er geen velden in het formulier dat ik aan het maken ben (nee, ook niet als ik het eerst heb opgeslagen...)
Kent iemand dit probleem?
Hoe kan ik het verhelpen.
PS ik kan natuurlijk wel met VB aan de slag maar dan kan ik net zo goed door met SQL.
Bij voorbaat dank.