Office 2007 Word herkent geen .doc

Status
Niet open voor verdere reacties.

wab62

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2003
Ik heb Office 2007, Word geinstalleerd.
En als voorkeur opgegeven bij "Standaardprogramma's". Echter, telkens als ik een .doc document binnen krijg dan roept Windows dat ik geen programma heb opgegeven om dat document te openen.
Zodra ik Writer van Open Office als voorkeur opgeef dan gaat het echter prima.
Om conflicten te voorkomen heb ik Open Office geheel verwijderd. Echter: zelfde boodschap: geen programma opgegeven, terwijl ik toch echt Word aan .doc heb gekoppeld.
Een tweede probleempje is dat Windows mail het woordenboek niet oppakt. Ik krijg voor spellingscontrole slechts de keus uit Engels, Duits, Frans en Spaans.
Graag advies!

Da's toch niet meer dan een reeds op je hdd staand .doc bestand rechtsklikken en dan kiezen voor "openen met" en vervolgens (als daar nog niet Winword staat) Winword selecteren en

nu komt 'ie...................

NIET vergeten om onderin links het vinkje te zetten in het vakje van:

"dit type bestand altijd......"

Hartelijk dank voor je advies maar blijf hetzelfde probleem hebben.
Wie kan mij nog verder helpen?
Het besturingsysteem is Vista.

Staat bij rechtsklik > eigenschappen > openen met... wel Word als standaardprogramma of niet? Je zegt wel dat het niet werkt, maar probeer wel te omschrijven wát dan niet werkt.;)

Beste Patrick,
Als ik rechts klik krijg ik geen Word als keuze te zien, komt het misschien dat ik niet office helemaal heb geinstalleerd maar alleen Word?
Moeten de hulpprogramma's er altijd bij geinstalleert worden?
Groet en dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan