Office 2010: auto-aanvullen aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetsenbord

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Hallo! :)

Ik weet niet zeker hoe deze functie heet, maar volgens mij is het auto-aanvullen (niet aanpassen!). :D
Het is dus de functie als je bv. een maand begint in te typen dat hij bv. bij "janu" zegt: "januari" druk enter.

Nu is mijn vraag of ik deze zou kunnen aanpassen.
Dit zou ik graag willen doen omdat een vorige versie van Office, daar een totaal verkeerde bedrijfsnaam was ingegeven en nu als ik mijn naam wil typen, hij niet automatisch mijn naam aan wil vullen (of die optie geeft), maar die foute bedrijfsnaam.

Het zou natuurlijk ook wel handig zijn voor andere dingen :)

MVG

PS. Zoals in de titel beschreven, maak ik gebruik van MS Office 2010.

Hoi,

Ik weet niet of de lokatie klopt, maar wel dat de 'Office'-knop in 2010 niet meer bestaat.
Dus:

Ga naar 'Opties voor Word' (in 2007 is dat: Officeknop linksboven in Word; in vervolgvenster onderaan de knop 'Opties voor Word')
In het vervolgvenster links klikken op 'Controle' en hierna op 'Aangepaste woordenlijsten...'
Dat bestand heet CUSTOM.DIC en kan je wijzigen. Meestal zijn hier in de loop van de tijd woorden terechtgekomen die niet correct zijn en die kan je verwijderen.
Het kan ook zijn dat je onder 'Woordenlijsten...' één of meer andere bestanden ziet staan. Die worden ook gebruikt bij de autocorrectie.

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Helaas zie ik als ik op "beweken" klik woorden die ik ooit zelf heb geschreven en die waarschijnlijk dus automatisch naar daar zijn verplaatst. Echter zie ik de dagen van de week, bedrijfsnaam ... niet. Is er een mogelijkheid om deze, bestaande lijst ook, waar deze woorden dus instaan (voor zover het mogelijk is) aan te passen ?

Dank bij voorbaat.
MVG

Hoi,

Mogelijk bedoel je niet auto-aavullen, maar autocorrectie, dus wanneer je de eerste letters typt en je drukt op de spatiebalk of op Enter, de hele naam verschijnt:

Dus weer naar 'Opties'
Links klikken op Controle
Klikken op de 'knop' Autocorrecite-opties....
En je ziet een hele waslijst staan.
Typ de eerste letters van de bedrijfsnaam, en hij komt in zicht.
Klik er eenmaal op en pas hem aan, of verwijder hem.

Ja, ik bedoel die functie dat als je bv. "dins" intype hij automatisch aanvult "dinsdag, druk ENTER".
Maar ik dacht dat dit de functie auto-aanvullen was.

Helaas staan maandag, dinsdag ..., bedrijfsnaam, naam ... hier niet bij. :confused:

MVG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan