arjoderoon
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 mei 2007
Ik heb een bestand waarin ik een vba code de opmaak van de cellen wil laten regelen op basis van de waarde in de cel. Dit is dus geen voorwaardelijke opmaak regel die gemaakt wordt.
ik heb door van andere codes te kijken wat er staat, onderstaande code hiervoor:
De eerste 2 parameters werken prima. als de waarde groter is dan 0 krijg ik een groene achtergrond en groene vette tekst. Als de waarde kleiner is dan 0 krijg ik een rode achtergrond en tekst.
Alleen heb ik ook een hoop cellen waar door een 'als' formule, een #N/B in geplaatst wordt.
deze formule is:
alleen de cellen waar #N/B komt te staan, krijgen dezelfde opmaak als de cellen met een waarde groter 0.
ik heb de code diverse malen nagelopen. En ik zie niet waarom die #N/B cellen dezelfde opmaak krijgen als de cellen met een waarde groter dan 0.
Ik heb daarvoor al geprobeerd om na de 2e 'Else' dit te doen:
Hoe krijg ik alle cellen waarin #N/B gezet is toch met de opmaak zoals beschreven (grijze achtergrond, zwarte tekst)?
ik heb door van andere codes te kijken wat er staat, onderstaande code hiervoor:
Code:
For Each cell In .Range("AE14:AE" & aantalrijen + x)
If cell.Value > 0 Then
cell.Interior.Color = 13561798
cell.Font.Color = -16752384
cell.Font.Bold = True
Else
If cell.Value < 0 Then
cell.Interior.Color = 13551615
cell.Font.Color = RGB(156, 0, 6)
cell.Font.Bold = False
Else
cell.Interior.Color = 12566463
cell.Font.Color = -16777216
cell.Font.Bold = False
End If
End If
Next cell
De eerste 2 parameters werken prima. als de waarde groter is dan 0 krijg ik een groene achtergrond en groene vette tekst. Als de waarde kleiner is dan 0 krijg ik een rode achtergrond en tekst.
Alleen heb ik ook een hoop cellen waar door een 'als' formule, een #N/B in geplaatst wordt.
deze formule is:
Code:
.Range("AE14:AE" & aantalrijen + x) = "=IF(ISERROR((RC[-1]*0.5)-RC[-17]-(RC[-5])),""#N/B"",(RC[-1]*0.5)-RC[-17]-(RC[-5]))"
alleen de cellen waar #N/B komt te staan, krijgen dezelfde opmaak als de cellen met een waarde groter 0.
ik heb de code diverse malen nagelopen. En ik zie niet waarom die #N/B cellen dezelfde opmaak krijgen als de cellen met een waarde groter dan 0.
Ik heb daarvoor al geprobeerd om na de 2e 'Else' dit te doen:
Code:
Else
if cell.value = "#N/B" Then
cell.Interior.Color = 12566463
cell.Font.Color = -16777216
cell.Font.Bold = False
End if
End If
Hoe krijg ik alle cellen waarin #N/B gezet is toch met de opmaak zoals beschreven (grijze achtergrond, zwarte tekst)?