Office 2010 / Word opent docx niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ink123

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Ik heb onlangs Microsoft Office 2010 aangeschaft en geïnstalleerd. SP 1 met allerlei updates gedaan.
En docx opent ie niet ... Groot blanco vlak.
Een 'schone', nieuwe laptop dus geen oudere versies erop. Mapopties in orde.

Iemand een hint?

r.muis op docx.bestand en openen ook geen positief resultaat? Dit is wel erg vreemd naar mijn mening....

Je bent een beetje kort door de bocht. Om te beginnen: doet Word het zelf verder wel? Kun je documenten maken, opslaan en weer opnieuw openen bijvoorbeeld?

Oké dan zal ik een langere bocht nemen.

Ik krijg een mailtje binnen met een bijlage. Een docx.
Dan zóú je toch denken dat mijn Word 2010 dat prima aankan. Niet dus. Blanco.
Rechtermuis. Nope.
Dat is toch raar?

Stop de tijd.

Ik zie nu dat het een ._docx bestand is. Met een streepje erbij dus. Ja geen wonder dan ...
Op m'n telefoon kan ik het wel openen en lezen. Als ik het goed lees ligt het probleem dus aan de verzender en niet aan mij.
Dank in ieder geval voor jullie reacties. Ik had beter moeten kijken.

Dan mag je 'm nog op opgelost zetten.
Overigens had je in je antwoord op mijn vragen weliswaar een langere bocht genomen, maar geen antwoord op mijn vragen gegeven. Volgende keer wel gewoon antwoord geven op een tegenvraag, want anders wordt helpen zo zinloos ;)

Dan mag je 'm nog op opgelost zetten.
Overigens had je in je antwoord op mijn vragen weliswaar een langere bocht genomen, maar geen antwoord op mijn vragen gegeven. Volgende keer wel gewoon antwoord geven op een tegenvraag, want anders wordt helpen zo zinloos ;)

Ik wist niet dat je kwaad werd hoor Michel :D Inderdaad heb ik geen antwoord op je vragen gegeven omdat ze niets met mijn vraag te maken hadden.
Kennelijk slaat Word soms op als docx met een streepje dus _docx en is daardoor niet te openen. Dat had ik niet gezien, dat had ik niet verwacht. Ik waardeer alle hulp ten zeerste. Maar als ik zélf een oplossing vind én jouw vragen doen niet ter zake ... tja dan is het toch game, set en match?
Maar graag tot een volgende keer hoor! Ik zal een vinkje bij opgelost zetten. Tenzij je je nog geroepen voelt om mij en anderen uit te leggen waaróm Word soms een document met een streepje opslaat en hoe je dat dan kunt openen, anders dan de afzender vragen een nieuwe bijlage te sturen.
Heb een fijne avond!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan