office 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janneman12

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Hallo,

Kun je wordbestanden die in office 2010 (word) ook openen in office 2007 (word)?

Dit gaat erom dat ik sollicitatiebrieven ga schrijven en ik het probleem niet wil lopen dat de ontvanger die met office 2007 werkt het wordbestand gemaakt in office 2010 niet kan openen.

Ik lees ook wel dat brieven moeten worden verstuurd als .doc bestand. Is dit gewoon een word bestand?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

In principe kan een office 2010 bestand door office 2007 worden gelezen.

echter vragen ze om een .doc (1997-2003) bestand.
Wat je moet doen is bij het opslaan kiezen voor opslaan als -> .doc
naamloosnv.png

Wat je zegt geldt voor het in Office 2003 openen van bestanden die gemaakt zijn in Office 2007.
Office 2007 kan zonder problemen bestanden openen die gemaakt zijn in Office 2010.
Wat Word betreft gaat het dus in zowel 2007 als in 2010 om .docx bestanden.

En om alle risico's uit te sluiten je CV ook meesturen als .PDF . Is altijd leesbaar.

Wat je zegt geldt voor het in Office 2003 openen van bestanden die gemaakt zijn in Office 2007.
Office 2007 kan zonder problemen bestanden openen die gemaakt zijn in Office 2010.
Wat Word betreft gaat het dus in zowel 2007 als in 2010 om .docx bestanden.

waarop ik antwoord:

In principe kan een office 2010 bestand door office 2007 worden gelezen.
echter vragen ze om een .doc (1997-2003) bestand.

@rogerS
En om alle risico's uit te sluiten je CV ook meesturen als .PDF . Is altijd leesbaar.

In het eerste bericht staat:
Ik lees ook wel dat brieven moeten worden verstuurd als .doc bestand. Is dit gewoon een word bestand?

Ik stuur de .pdf ook als extra mee. Voor het geval men ergens weer een of andere bizar oude versie van iets heeft en het niet kan lezen. Voor de rest lever je gewoon het gevraagde aan natuurlijk.

@mastermindzh:
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk maar ik wilde het toch even duidelijk vermelden.
Daarnaast is het nog mogelijk om voor Office 2003 het compatibiliteitspack te installeren, waardoor Word van Office 2003 gewoon de .docx bestanden kan openen.
Maar dat is uiteraard niet aan TS.

foto.jpg

Dit is wat ik te zien krijgen. Hoe sla ik hem dan op als .doc document en hoe als pdf bestand?

Als het goed is kom je als je naar beneden scrolt in dat kleine venstertje de optie "PDF" of "PDF bestand" tegen.

Klopt helemaal. Wat dom van me. Gebruik het ook niet zo vaak. Ieders bedankt voor de medewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan