Office 2013 behouden na installeren Office 365 (2016)

Status
Niet open voor verdere reacties.

moniek108

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Als freelance lesgever heb ik verschillende versies van de Office-pakketten nodig omdat sommige opdrachtgevers Office 2010 of 2013 gebruiken en binnenkort wellicht sommigen ook 2016.
Ik lees op de website van www.pcmweb.nl
Hier geldt dat je vorige (2013)-versie van Office wordt verwijderd. Na de installatie van Office 2016 is het niet meer mogelijk om terug te keren naar de 2013-versie.

Hoe kan ik dat voorkomen?
Lukt dat misschien wel als je een fysiek Office-pakket 2016 aanschaft? Dat is dan slechts voor 1 pc waarschijnlijk?

De komende tijd zullen we weten of iemand een truukje gevonden heeft.. maar ga er voorlopig maar vanuit dat het niet gaat. Het verhaal lijkt duidelijk...

PS: je zou kunnen overwegen om een dual boot van 2x windows te maken.... en op iedere versie installeer je een andere Office versie..
Of je installeert de 2e Windows als een virtuele... en pas je hetelfde toe, maar dan hoef je iig niet te herstarten...

Zou je een virtuele machine kunnen maken (per werkgever?) dan kun je daar natuurlijk wel onafhankelijk er in zetten wat je wilt.
Wat is M$ toch een dictator.
Ik heb een vmware met WordPerfect 5 t/m 17 er op. Meer voor de leut, maar het werkt.
Een multiboot systeem zoals andre@home al aangeeft is natuurlijk ook mogelijk.

Laatst bewerkt:
Ik heb al een VM geïnstalleerd staan.
Daar moet ik wel voor elke Office-versie een andere Windows installeren, elke keer in- en uitloggen om van Office-versie te wisselen.
Ik vind dat niet erg handig.
Nu heb ik Office 2010 en 2013 naast mekaar staan, buiten de VM. Dat lukte vroeger heel goed door een handmatige installatie te doen en de verschillende versies in een andere folder te zetten.
Ik wacht nog even af of er iemand met een andere bruikbare suggestie komt, zoals André voorstelt.
Indien niet, dan zit er niets anders op dan een nieuwe snapshot maken in VM en daar Office 2016 of 365 op te installeren.

Nou nee, ik denk dat het handiger kan met vmware.
Je maakt er een aan voorzien van windows 7,8,10 wat je wilt.
Als die in orde is, maak je er en kopie van (misschien zelfs een reserve kopie voor het geval dat)
Dan zet je op de ene een office en op de andere een andere office.

Je hoeft deze dan ook niet steeds af te sluiten, maar gewoon, suspend?

Mocht je hem nodig hebben ben je er zo weer in. geen inloggen, niets, gewoon verder gaan.
Of in de ene of in de andere, desnoods lopen beide tegelijkertijd. Meerdere vmwares naast elkaar actief kost je wel veel processortijd en daardoor wordt het systeem langzamer. Ik adviseer dan ook steeds maar een actief te hebben.
Op deze manier is het ongemak minimaal.

Even geïnstalleerd en screenshot gemaakt.
vmware.jpg

hm, zo kom je er achter dat je nog niet alles geregistreerd hebt van de nieuwe installatie.
De twee gele (pause) streepjes geven aan dat de sessie gesuspend is en dat hij met resume binnen pakweg 10 seconden weer loopt waar je de vorige keer gebleven bent.

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor alle goed raad.
Het zal inderdaad via VMWare het beste lukken om al die versies naast mekaar te kunnen gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan