Office 2013 menu in HOOFDLETTERS ook zo beu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilcovisser

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2014
Hallo,

ik was het menu in office 2013 zo ontzettend beu ivm de HOOFDLETTERS OVERAL, dat ik zelfs Microsoft heb gebeld om te vragen of dit kon veranderen.
Dit kon niet, tenzij... je in het register van de pc wat dingen ging aanpassen. Oftewel, laat maar, dacht ik.

Toen ben ik eens verder gaan kijken wat ik kon doen:
Het antwoord is simpel:
In wel office programma dan ook, klik in het lint op de rechtermuisknop en dan op 'lint aanpassen'.
Nu kun je kiezen wat je wel en niet wil zien, maar als je met de rechtermuisknop daar op een term drukt dan kun je 'naam wijzigen'.

Als je nu achter het woord een spatie zet, is de tekst in het menu in kleine letters.
En ja, je bent inderdaad wel even bezig.

Ik had even gezocht op helpmij, maar kon dit nog niet vinden...
Hopelijk geen dubbelpost en veel plezier ermee.

gr
Wilco

Je kon het niet vinden, omdat er nog geen vraag over was :). Maar deze oplossing had ik inderdaad ook bedacht en toegepast. Bijzonder irritant inderdaad van Microsoft dat ze dat zo hebben gedaan. Sowieso vind ik de 2013 versie gruwelijk lelijk, zeker in vergelijking met 2010, en met name in Access waar de kleuren zo licht zijn dat je totaal niet meer kunt zien waar de scheidingslijnen zitten. Daarnaast zitten er zoveel onzin dingen in dat ik snel ben teruggestapt op 2010, dat ik een veel betere versie vind. Hopen maar dat ze bij Microsof in de volgende versie op hun schreden terugkeren :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan