Office 2013 of 365?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartKo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2014
Hallo,

Ik begrijp het niet helemaal.
Ik heb een nieuwe laptop zonder Office, maar met een cloud, Onedrive, die ik wil gebruiken.
Verder gebruik ik een pc, waar Microsoft Office 2010 op staat.

Welk Office pakket kan ik het beste aanschaffen voor de laptop?
Office 2013? Volgens mij de goedkoopste oplossing......
Of moet dit een 365 versie worden voor het werken in de cloud?

Bvd. voor een reactie!

Persoonlijk kies ik voor Office 2013 omdat je daarmee ook met Onedrive kan werken. De beslissing ligt bij jouw.

2013 kan.
office 365 betaal je per jaar
Zelf ben ik voor 365 gegaan en dan meteen voor 5 pc's of mac en op je tablet of smartfone.
het is een persoonlijke keus.
365 krijg je wel de nieuwste versies zonder bijbetaling.

Office 365 geeft onbeperkte opslag op Onedrive. Dat wel. De uitrol daarvan is al begonnen. En je kunt altijd en overal bij je data komen.

Laatst bewerkt:
Verder gebruik ik een pc, waar Microsoft Office 2010 op staat.
Je hebt het best mogelijke pakket al (Office 2010); met Office 2013 (of 365) ga je er alleen maar op achteruit. Ik heb ze allebei, en eerlijk gezegd gebruik ik 2013 niet, want het is niet best. Om het heel beschaafd te zeggen :).

Je hebt het best mogelijke pakket al (Office 2010); met Office 2013 (of 365) ga je er alleen maar op achteruit. Ik heb ze allebei, en eerlijk gezegd gebruik ik 2013 niet, want het is niet best. Om het heel beschaafd te zeggen :).

Dat is echt netjes van je gezegd.

Misschien moeten we een praatgroepje oprichten voor gefrustreerde Office gebruikers :D. Wel een kantoor gebruiken met stevige muren....

Maar om op de vraag terug te komen: als je tóch wilt upgraden, dan moet je goed in het achterhoofd houden wat je wilt gaan doen met je Office. Als je ook een tablet gebruikt, en daarop je documenten wilt kunnen bekijken/bewerken dan heb je sowieso Office 365 hebben. Hoeft dat niet, of wil je documenten op je tablet alleen lezen, dan is Office 2013 ook goed (2010 uiteraard ook).

Heb je de 'nieuwe' (lees: verwijderde) opties van 2013/365 echt (niet meer) nodig, en wil je dus een nieuwe versie kopen (kopen kost geld, zoals je weet; hergebruiken wat je hebt niet) dan is 365 niet eens zo heel erg prijzig; je kunt één 2013 licentie vergelijken met een (bijna) 3-jarig abonnement op 365 om kiet te spelen. Bovendien weet je niet of Microsoft over 3 jaar niet een heel andere versie van de suite op de markt heeft gemieterd, en met 365 ben je altijd verzekerd van de laatste versie (for what it'sworth). Dus de optie is dan: elke 3 jaar een nieuwe versie kopen, of elke dag met de meest recente versie kunnen werken.
En daarnaast heeft 365 dus het voordeel van een behoorlijk grote opslagruimte in de çloud' waar je heel wat in kwijt kan. Met een 'normale' suite heb je ook een aantal gratis giegjes, en voor de meeste mensen is dat ruim voldoende, zeker als je hem alleen voor Office documenten gebruikt. Wil je meer, dan moet je bijhuren, en dan is de combinatie van licentie kopen + cloudruimte huren een stuk minder interessant dan Office 365.

Hopelijk heb je hier voldoende denkstof aan :)

Iedereen bedankt voor de reacties!
Als ik het goed begrijp maakt het niet uit wat ik bestel.

Nog even kort mijn situatie: Thuis en op het werk heb ik Office.
Op de laptop (2 in 1, 11 inch HP Pavilion) nog niets.
Ik wil bestanden in de cloud zetten, zodat ik ze overal (thuis, werk en vergaderingen) kan bekijken en bewerken.

Verder ben ik een simpele gebruiker, hoef dus niet de nieuwste updates te hebben en heb weinig opslagruimte nodig.

Daarom lijkt mij de beste en goedkoopste oplossing om gewoon Office te bestellen.
Of......zie ik het verkeerd???

Met (Skydrive OUDE NAAM)

Onedrive is het nu. Daar kun je overal bij je documenten komen en bewerken. Je moet wel minimaal office 2010 daarvoor hebben.

Dit is even wat leesvoer en begrippen wat je zoal kan. Klikje

Wat michel al zei in bericht met #5. Office 2010 is toch wel het best mogelijk pakket. :P

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp maakt het niet uit wat ik bestel.
Nog even kort mijn situatie: Thuis en op het werk heb ik Office.
...
Daarom lijkt mij de beste en goedkoopste oplossing om gewoon Office te bestellen.
We doen nog wel zo ons best om het verschil tussen de verschillende versies uit te leggen, kom jij met zinnen als: thuis heb ik office, dus is de goedkoopste oplossing om office te bestellen :). Nee dus, de goedkoopste oplossing is om je huidige versie op je laptop te installeren. Die doet het prima, is een beter pakket als 2013/365 en kun je prima bestanden mee in de wolken zetten.
Heb je geld over, dan koop je natuurlijk de nieuwste versie, en zien we je graag verschijnen bij de klaagmuur :).

thuis heb ik office, dus is de goedkoopste oplossing om office te bestellen :). Nee dus, de goedkoopste oplossing is om je huidige versie op je laptop te installeren.

Ja OctaFish, ik heb er niet zoveel verstand van.....:d
Maar de Office op de pc is een Starters pakket, zat standaard op de computer, deze kan ik toch niet kopiëren?
En al heb je het aangeschaft, dan heb je toch nog maar een licentie voor één pc of laptop...?
:(:(

Het starters pakket is kopje onder. Hij is helemaal uitgekleed. Klik

Deze is voor drie PC. Klik

Koop hem bij Microsoft als je dat nog wilt doen.

Als je meerdere gezinsleden hebt is Offcie 365 natuurlijk een stuk goedkoper. @ veel kindjes (bijvoorbeeld 2) en jezelf, dan delen door 3 = 33 eurotjes per jaar geschikt voor 5 computers. :P

Wordt er zelf ook helemaal dol van. :D

Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb Office 2013 aangeschaft.
Bol.com was ook nog wat goedkoper.

Als je nog goedkoper wil... er zijn zijn geen beperkingen... ga dan de volgende keer over op het graits Libre Office of Open Office.org.
Voor 99% van de gebruikers meer dan genoeg.
Zet die ook op je werk systeem en je hebt overal hetzelfde... opslag opties zijn er genoeg, ook in de cloud, heb je geen MS voor nodig.

Toch blijft het een nutteloos advies :)

Tja... de meesten doen echt niet meer dan simpel/basic werk en daar heb je een die Open Source pakketten eigenlijk al teveel aan , dus ook aan MS Office en dan moet je er ook nog voor betalen...

Van MartKo weet ik uiteraard niet of hij aan bepaalde fucties gebonden is imv zijn werk. Dan is het wel een reden om bioj MS te blijven.
Ik kon van mijn bedrijf via de bekende regeling MS 2010 voor 12.95 euro meen ik kopen een paar jaar geleden.... en dan heb ik ook hetzelfde als op mijn werk.
Als ik werkmatig daar niet aan gebonden zou zijn, zou ik zeker Libre Office oid nemen. Heb er al meegewerkt, werkt op zich prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan