Office 2013 reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Mijn office 2013 pakketten word, excel en Outlook reageren na een paar minuten niet meer.
Ik krijg dan een melding van (reageert niet). Het beeld wordt dan wit.
Kan iemand mij zeggen hoe dit kan worden opgelost?
Heb Windows 7.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    59 KB · Weergaven: 55
Dat zijn idd. opties.
Een oudere Officeversie zou theoretisch zonder problemen naast een nieuwere moeten kunnen draaien op een systeem, maar da's een ander hoofdstuk.

Je hebt nog een alternatieve methode om je huidige probleem op te lossen. Deze methode is simpel en wellicht de snelste.
Als jij je Officepakketje in de Officewinkel van MS hebt gekocht, dan kun je online binnen een paar tellen de complete suite opnieuw downloaden en installeren. Dit duurt alles bij elkaar nog geen 10 minuten. Verwijder in het configuratiescherm vooraf wel even Office 2013. Je documenten worden niet verwijderd door een verse installatie.

Laatst bewerkt:
Ik heb Office 2013 erop staan en niet office 2010.
Hij start niet in de veilige modus, dus het ligt niet aan de invoertoepassingen, wat is het dan wel?

Ik ga geen nieuw duur pakket kopen in de winkel of via internet, ik heb inmiddels voorlopig Open Office.

Ik heb het niet over kopen gehad, maar dat even terzijde.

Doet het volgende en je probleem is opgelost:

Configuratiescherm, Programma's en onderdelen, Office 2013

Een rechtse klik op Office. Na de rechtse klik, kies 'wijzigen'.

Afhankelijk van de wijze waarop Office is aangeschaft en geïnstalleerd kun je nu o.a. kiezen voor "snel herstellen" (offline) of online herstellen, kies voor Online herstellen of, als je Office vanaf een CD hebt geïnstalleerd, dan krijg je als je voor 'wijzigen' kiest : 1.Functies toevoegen of verwijderen of 2. Herstellen. Dan kies je voor 2. Herstellen.

Wat ik wél bedoelde met naar Microsoft gaan, is dat wanneer je het Officepakket ooit Online hebt gekocht, je altijd GRATIS weer de boel opnieuw kunt downloaden. Enige dat je hoeft te doen is inloggen met het account waarmee je ooit de licentie hebt gekocht en je kunt het pakket opnieuw GRATIS downloaden.

Je probleem was / is er nog, maar je reageert pas wekenlang na je startbericht?

Laatst bewerkt:
Ik heb op herstel gedrukt, toen die klaar was, gaf die aan dat de configuratie is geannuleerd.
Toen de pc opnieuw opstarten en tot nu toe lijkt het weer goed te gaan.
Ik hoop dat het goed blijf gaan.
Ik heb wat later gereageerd, omdat ik het probeerde op te lossen en om Open Office uit te proberen.
Toch bedankt. :thumb:

Onthoud dat wanneer Office moeilijk doet, de optie die je nu hebt uitgevoerd, gegarandeerd altijd werkt. De reden is vrij simpel : door voor de Online reparatie te kiezen, verwijdert Microsoft 'stiekem' de huidige Office-instellingen van de harddisk, of anders gezegd, alle programma-instellingen worden overschreven met de fabrieksinstellingen. Daarom werkt deze oplossing altijd. Microsoft komt niet aan je persoonlijke bestanden en / of instellingen.

Nu heb ik toch te vroeg gejuicht, Office deed het even goed, maar nu begint het weer opnieuw.

@Manama, de reparatie van Office is in bericht 5 benoemd. Als TS dat uitvoert is de actie uit jouw 1e link 1 overbodig en wat ik al zei, in je tweede link staat exact hetzelfde als in bericht 5.

@Janh65, ik neem aan dat je gekozen hebt voor de Online herstelmethode? Zoja, dan is op jouw machine dus duidelijk iets anders aan de hand. (zie ook wat ik in bericht 7 schreef)
Als jij Online hebt hersteld, dan is geheel Office opnieuw ingesteld. Dan kan het niet meer fout gaan. Je hebt de machine wel opnieuw opgestart?

Draait er nog een andere Office installatie op de machine? Zo, ja, verwijder die dan, want dat is dan mogelijk de boosdoener.

Laatst bewerkt:
Ik heb het herstel opnieuw geprobeerd, nu gaf die aan de configuratie wel voltooid is, opnieuw opgestart en afwachten hoe het nu gaat.

Helaas, hij doet weer hetzelfde, ik zal degene vragen die het erop heeft gezet.

Is misschien niet nodig. Draait er nog een andere versie op het systeem? (check bij programma's en onderdelen van het configuratiescherm). Na een herstelactie zoals hierboven omschreven moet Office in principe probleemloos draaien, tenzij er een disturbing factor is zoals mogelijk een tweede Officepakket.

Bedoel je soms Visual Studio Tools 2010 for Office?
Verder kan ik niks vinden.

Microsoft Visual Studio is een programmeerontwikkelomgeving van Microsoft. Het biedt een complete set ontwikkelingstools om computerprogramma's in diverse programmeertalen voor met name Windows-omgevingen te ontwikkelen.

Ik heb inmiddels Office 2016 erop en hetzelfde probleem weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan