Office 2021 vs 2024

Obrecht

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2025
Zit er een groot verschil tussen deze versies
ik heb nu 2021
maar weet dat mijn werkgever binnenkort 2024 gaat uitrollen
deze versie is te koop voor 27 euro
Is dat het waard ??

Als jouw werkgever deze gaat uitrollen, en jouw werk daarbij waardeert, zou ik je werkgever vragen om een update naar de nieuwe versie, dan kost het jou niets ! Een Win-win situatie !
Wil hij daar niet mee akkoord gaan, ook goed, waarom zou jij dan moeten updaten naar 24 ?

Volgens ChatGPT:

Office 2024 bevat een reeks verbeteringen en nieuwe tools die Office 2021 niet heeft, waaronder:

✨ AI-ondersteunde tools​

• Slimme assistentie bij schrijven, grammatica en suggesties in Word.
  • Excel krijgt geavanceerde data-analyse, predictieve functies en betere grafieken.
  • PowerPoint biedt AI-suggesties voor slides en verbeterde presentatietools.
  • Outlook kan mails intelligenter sorteren en slimme antwoorden voorstellen.
    ➡️ Dit alles maakt workflows sneller en slimmer dan in Office 2021, waarin dergelijke AI-functies grotendeels ontbreken.
☁️ Cloud-integratie & samenwerking
  • Diepere OneDrive-integratie en real-time samenwerken met collega’s.
  • Betere koppeling met Microsoft Teams voor chatten en delen direct vanuit de apps.
  • Office 2021 heeft meer basis-OneDrive-sync en beperkte samenwerkingstools.
🖼️ Modernere interface
  • Office 2024 heeft een frisser, moderner ontwerp dat beter aansluit bij Windows 11 en nieuwe macOS-versies.
  • Verbeterde Dark Mode en gebruikservaring (duidelijkere knoppen, betere navigatie).
    Office 2021 heeft de klassiekere Office-stijl.

🚀 2.​

• Office 2024 is sneller bij openen van apps, verwerken van complexe documenten en grote spreadsheets.
  • Het is beter geoptimaliseerd voor moderne besturingssystemen zoals Windows 11 en de nieuwste macOS.
  • Office 2021 werkt prima, maar mist deze optimalisaties.

📁 3.​

• Office 2024 ondersteunt modernere formaten, zoals OpenDocument 1.4 (ODF), voor betere compatibiliteit met andere software.

Terug
Bovenaan Onderaan