• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Office 365 Excel online vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik weet niet of ik deze vraag hier kan/mag stellen maar anders moet ie maar verwijderd/verplaatst worden.

Dit wil ik vragen:
Als ik in mijn Excel online in een cel de formule
Code:
=now()
gebruik krijg ik de verkeerde tijd als die op dat moment is.
Volgens mij heb ik de instellingen juist staan maar is er nog ergens iets wat ik moet aanpassen?

Hieronder zie je de time settings in office 365 daaronder in blauw de huidige tijd in nederland(klokje rechts onder) en in oranje de uitkomst van de formule.

time settings.png

Hmm, een Excel vraag in een Excel forum? Ik weet niet of dat zomaar mag :). Ik kan het niet reproduceren. Ik zie wél dat je een Nederlandse datumnotatie hebt. Maar blijkbaar geen Nederlandse Office?

ja ik heb de Nederlandse notatie in de cel ingesteld.
En het klopt dat het waarschijnlijk een Engelse versie.

Bizar want als ik het in de "gewone" Excel applicatie zet dan komt het wel goed te staan.
time settings2.png

Code:
=TEXT(NOW();"dd-mm-jjjj uu:mm:ss")
Geeft deze formule wel het juiste aan?

Nee. De online versie is de hele dag al een beetje in de war. 18-03-2021 10:15 is de weergave op dit moment.

Ahh, oke Online in de war :(

klopt het is bij mij ook 18-03-2021 10:17 inmiddels :evil:

Dus ik hoef alleen maar te wachten tot het gefixt is?

Geen idee. Ik gebruik de waardeloze online versies nooit:D Vandaag de hele dag al problemen met inloggen, downloaden, werken in sharepoint dus mogelijk dat er ergens iets niet helemaal goed gaat.

Ik moet zeggen dat het bij ons allemaal wel goed werkt met office 365.
Zeer stabiel, zeker ook met Power bi en Power automate die wij veel gebruiken.

Office365 werkt over het algemeen prima. Alleen de uitgeklede online versies niet. Maar is een persoonlijke mening.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan