Hallo forumgebruikers,
Ik worstel nog een beetje met de juiste inrichting van office 365 in onze MKB omgeving (20 medewerkers). De huidige situatie is als volgt:
- Lokaal draait een 2012 server met Active Directory.
- Gebruikers kunnen op kantoor overal inloggen met hun roaming profile. Alle vaste werkstations zijn uitgerust met een basisset aan applicaties.
- 365 is nu enkel beschikbaar op de werkstations waar deze lokaal is geïnstalleerd. Echter werkt dit niet met 365.
- Gebruikers zijn bij Office 365 los aangemaakt in de cloud en hebben daar handmatig een licentie toegewezen gekregen.
- Domein is ingericht bij 365. Maak dus geen gebruik meer van user@domain.onmicrosoft.nl login.
- Mail hebben we los (nog) los van 365 in een hosted exchange omgeving.
Inmiddels heb ik de synchronisatie tussen AD en 365 werkend voor nieuwe gebruikers zodat in elk geval de logingegevens op beide plekken gelijk zijn.
Ik vraag me af hoe ik er voor kan zorgen dat een medewerker met een 365 licentie op alle werkstations in kan loggen met z'n AD gegevens en vervolgens gewoon office lokaal kan starten.
Hoe ziet een ideale integratie er uit in ons geval? Als er aanvullende vragen zijn hoor ik het natuurlijk graag.
Ik worstel nog een beetje met de juiste inrichting van office 365 in onze MKB omgeving (20 medewerkers). De huidige situatie is als volgt:
- Lokaal draait een 2012 server met Active Directory.
- Gebruikers kunnen op kantoor overal inloggen met hun roaming profile. Alle vaste werkstations zijn uitgerust met een basisset aan applicaties.
- 365 is nu enkel beschikbaar op de werkstations waar deze lokaal is geïnstalleerd. Echter werkt dit niet met 365.
- Gebruikers zijn bij Office 365 los aangemaakt in de cloud en hebben daar handmatig een licentie toegewezen gekregen.
- Domein is ingericht bij 365. Maak dus geen gebruik meer van user@domain.onmicrosoft.nl login.
- Mail hebben we los (nog) los van 365 in een hosted exchange omgeving.
Inmiddels heb ik de synchronisatie tussen AD en 365 werkend voor nieuwe gebruikers zodat in elk geval de logingegevens op beide plekken gelijk zijn.
Ik vraag me af hoe ik er voor kan zorgen dat een medewerker met een 365 licentie op alle werkstations in kan loggen met z'n AD gegevens en vervolgens gewoon office lokaal kan starten.
Hoe ziet een ideale integratie er uit in ons geval? Als er aanvullende vragen zijn hoor ik het natuurlijk graag.