office 365 OIS (i-pad) synchroniseren met onedrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
394
Ik wil graag mijn bestanden (van excel en word b.v.) synchroniseren met OneDrive. Ik moet nu iedere keer de bestanden heen en weer kopieëren van de i-pad naar OneDrive om zo de juiste versie van een bestand op OneDrive te krijgen. Kan dat niet anders. Ik gebruik Office 365 op mijn i-Pad Pro.

Anstof
 
Ik gebruik ook Office 365 op een iPad Pro, en heb nergens last van; al mijn documenten staan standaard in OneDrive. Dus hoe heb je het voor elkaar gekregen dat ze daar níet staan? :)
 
Oké jongens, het is me weer een stuk duidelijker. Je moet dus werken aan een document 'in de cloud' en niet op je 'i-Pad'. Ik dacht dat het niet uitmaakte of je nu aan een word document op je i-Pad werkt of dat je aan een document werkt in de cloud. Werken met je i-Pad in de cloud dus en niet op je i-Pad

Anstof
 
Met iCloud Drive kun je vanaf je iPhone, iPad, iPod touch, Mac en Windows-pc op een veilige manier bij al je documenten.

Ongeacht welk apparaat je dus gebruikt, je hebt altijd de meest actuele documenten wanneer je ze nodig hebt.

https://www.icloud.com/
 
Laatst bewerkt:
Thanks.

Werkt i-Cloud beter dan OneDrive? Volgens mij is het principe toch hetzelfde?
 
Ik heb het even gelezen en inderdaad, i-cloud zou geen slecht idee zijn. Alles bij mij is ook apple dus het zou een goede keus kunnen zijn. Alleen werk ik heel graag met Microsoft Office en dan is i-cloud geen optie.

Maar dank je voor de tip, misschien in de toekomst.
 
Een groot nadeel van alleen in de cloud werken en daar op vertrouwen lijkt me het ontbreken van een backup....
Heb je net veel op je tablet online gedaan voor een of ander iets.... komt je thuis crasht je bestand en je hebt geen backup.....

Of wordt er ook een lokale kopie bewaard? Anders zou ik dat wel doen, of je neemt nog een online storage zoals Stack (app voor iOS is er) en je zet ze daar ook op.
 
Nee, nee. OneDrive gebruik ik niet als back-up. Ik gebruik nog gewoon een externe harde schijf waar ik één keer per week 'n back-up op laat zetten en daarna verwijder de externe harde schijf van mijn pc. Als ik op mijn i-Pad werk zet ik een kopie op een nas.
 
Laatst bewerkt:
Werken met je i-Pad in de cloud dus en niet op je i-Pad
Nogal boude bewering, en helemaal niet waar. Je kunt prima met OneDrive werken. Ik neem althans aan dat je hier iCloud bedoelt, gezien de rest van de berichtjes :)
 
inderdaad. Met onedrive kun je over de gehele wereld werken. Als je maar een outlook account hebt. Dat is geen enkel probleem.

Mocht je ooit in het buitenland zijn vergeet dan vooral niet uit te loggen op een computer waar je werkt. :D
 
En bewaar in het buitenland NOOIT het wachtwoord op zo’n computers :D. :evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan