Office 365 Outlook agenda werkuren plaatsen per dag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Als je je werkuren wil plaatsen in Outlook Office 365 kan dat alleen van ma t/m di standaard de uren. Maar wat als je van maandag tot vrijdag 8 uur werkt en vrijdag 4 uur?

Is het mogelijk van ma t/m do 8 uur in te vullen en vrijdag 4 uur.

Heb me rot zitten zoeken op internet maar het lijkt van niet.

Zoals ik het nu zie is het standaard de hele week 8 uur per dag.

Ik had even een LMGTFY gevoel... Zoek op: change working hours outlook broken hours
en je vindt van alles en nog wat.

En ja, het klopt dat je met de 'standaard middelen' niet kunt bereiken waar jij het over hebt, maar genoemde zoektocht geeft je workarounds, zo'n beetje allemaal gebruikmakend van terugkerende afspraken die bovendien als "Out of Office" worden gemarkeerd. Ik noem even deze ("Irregular working days and hours") of (wat concreter, qua stappen) uit deze discussie het volgende citaat (uiteraard aanpassen/versimpelen aan jouw eigen situatie):
I handle this using wider work hours with repeating appointments.

Scenario: Employee works from 9-5 on two days, 10-6 on two days, and 7-2 on one day.

Click File-->Options, Calendar, Work Hours.
Set the Start time to 7:00 AM, and the End time to 6:00 PM.
On the two 9-5 days,
Create a recurring appointment from 7:00 AM to 9:00 AM (every week on the two 9-5 days).
Create a recurring appointment from 5:00 PM to 6:00 PM (every week on the two 9-5 days).
On the two 10-6 days,
Create a recurring appointment from 7:00 AM to 10:00 AM (every week on the two 10-6 days).
On the one 7-2 day,
Create a recurring appointment from 2:00 AM to 6:00 PM (every week on the one 7-2 day).

NOTE: I recommend you set the Show As option for all of these appointments to Out of Office.

Ik ga er hier overigens vanuit dat het je er niet om gaat dat je 'kookwekker' hebt die je waarschuwt wanneer je werktijd er op zit maar dat je gewoon wilt dat er geen afspraken worden ingepland op tijden dat je niet werkt.

Tijs.

Ik had even een LMGTFY gevoel... Zoek op: change working hours outlook broken hours
en je vindt van alles en nog wat.

En ja, het klopt dat je met de 'standaard middelen' niet kunt bereiken waar jij het over hebt, maar genoemde zoektocht geeft je workarounds, zo'n beetje allemaal gebruikmakend van terugkerende afspraken die bovendien als "Out of Office" worden gemarkeerd. Ik noem even deze ("Irregular working days and hours") of (wat concreter, qua stappen) uit deze discussie het volgende citaat (uiteraard aanpassen/versimpelen aan jouw eigen situatie):

Ik ga er hier overigens vanuit dat het je er niet om gaat dat je 'kookwekker' hebt die je waarschuwt wanneer je werktijd er op zit maar dat je gewoon wilt dat er geen afspraken worden ingepland op tijden dat je niet werkt.

Tijs.

Het gaat erom dat ik van eenieder in de gedeelde ageda's kan zien wat de werktijden zijn van iedereen.

Dat lijkt me prima te doen met de gegeven tip. Oftewel: Iedereen gaat gewoon zijn agenda vullen conform wat zijn/haar (gebroken) werkweek inhoudt.
Jij kunt dan, qua weergave, gewoon maandag t/m vrijdag aanhouden, minimale starttijd t/m maximale eindtijd (dus iets 'ruimer' dan wat jij in werkelijkheid werkt).

Of hebben we hier weer te maken met een onduidelijke startposting (waar staat dat jij je werkuren wilt duidelijk maken, 0 referentie naar agenda's van anderen!) en ook je laatste posting maakt niet duidelijk hoe het er allemaal concreet uit zou moeten zien.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik wijs in ieder geval, onafhankelijk van wat je nu werkelijk bedoelt of geschreven hebt, op wat ik in mijn eerste posting al schreef:
[...]het klopt dat je met de 'standaard middelen' niet kunt bereiken waar jij het over hebt[...]

Tijs.

Ga het morgen testen. Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan