Office 365 thuis inloggen met apart inlogpmogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Office 365 staat erom bekend om gemakkelijk prive en werk te scheiden. Dat is mooi maar thuis kom ik nog niet in Office 365 acount. Ik wil namelijk met meerdere accounts kunnen inloggen. Maar die mogelijkheid zie ik niet. Op het werk lukt het me wel met Win 10 pro n versie (via Azure) maar die heb ik thuis er niet op staan. Gewoon Home Edition Win 10. Die Azure is voor thuis niet nodig, maar hoe kan ik nu met mijn werkaccount inloggen. Standaard staat daar mijn prive account. Ik heb zitten zoeken naar Instellingen School en werk. Account toevoegen wachtwoord. Dit lukt allemaal wel, maar het beginscherm laat die keuze niet zien.

Nee geen web adres. Het gaat om de accounts. Je zet je pc AAN. Dan kan ik alleen inloggen (thuis) met mijn eigen account, maar niet van mijn werk. Ik wil dus de mogelijkheid zien, ANDER ACCOUNT inloggen. Gescheiden inloggen prive/werk. Prive is GEEN office 365 Werk is WEL office 365.

Een ander account kan je alleen kiezen als er meerdere accounts op je PC bestaan.

Die heb ik toegevoegd via school/werk. Maar ik zie hem niet terug als ik de pc opstart.

Dat account moet dus naast je eigen account bestaan op de PC waarop je inlogt. Beide accounts moeten dus lokaal op die PC bestaan.
Op school/werk kan je geen account toevoegen aan je lokale PC thuis.

Dat was niet duidelijk omdat juist O365 veel via het web gaat...

Of je thuis op je werk in kunt loggen van O365: moet wel toestemming extern voor zijn.

Is het op een eigen pc of op de laptop van het werk?
Neem aan eigen pc.

Ik kan dat iig wel, maar zowel de web als de pc versie dus...
Dan krijg ik ook de lijst van de laatst benaderde bestanden te zien die ik op het werk gebruikt heb ipv van mijn thuislijst...

Om het complete netwerk te zien moet ik mijn laptop met VPN gebruiken.....

Laatst bewerkt:
Je moet volgens mij thuis (desktop) kunnen aanloggen met meerdere accounts in dit geval een Office 365 account. Nu moet ik eerst de pc in, maar dat wil je juist niet. Extern staat bij mij aan op het werk want ik gebruik ook VPN. Om te testen kijk ik of ik net als op het werk kan aanloggen met meerdere accounts. Op het werk regel ik dit via beheer/azure. Thuis is het natuurlijk wat anders.

Ik zit nu thuis achter mijn desktop. Dus wat ik wil zien is een dubbele mogelijkheid om aan te loggen. Eentje voor prive (mijn pc dus) en eentje om naar Office 365 te gaan. Maar wel VOORDAT ik de pc in ga.

En de vraag is nu dus of dat account naast je privé account op die PC al bestaat.

Dat kan alleen als jouw systeem in het domein vh werk zit..... imho.
Hoe weet de pc anders dat hij dat domein op moet, je zit gewoon thuis op je eigen netwerk.... dus je gaat altijd eerst je eigen netwerk op ook met een laptop met VPN en dan pas de VPN in... en dan uitkomend op het werkdomein.
Dat geldt voor jouw desktop ook. Maar veelal moet desktops vooraangemeld zijn voor het werk netwerk, dus meestal kom je er niet op, ik iig niet met mijn desktop wel met de laptop v/h werk.... dus thuis werkend.

Zou wat zijn als je zo makkelijk op het netwerk vh werk zou kunnen komen met elke desktop...
Die moet dus meestal geregistreerd staan.

Of ik begrijp jouw vraag verkeerd...

Laatst bewerkt:
Die heb ik wel toegevoegd op school werk dus het antwoord lijkt ja?

Kijk in Instellingen en dan Accounts.
Hoeveel accounts zie je daar.

Nou Route 99 omdat ik waar ter wereld zou moeten kunnen aanloggen. Voordat je de pc in kan. Okay op het werk kan het wel ja omdat dit mijn eigen domein is.

Daar staat ie tussen. Werk en Prive.

Maar ik begin mij nu hardop te twijfelen of het wel mogelijk is omdat Route 99 zegt dat dit alleen kan binnen het domein.

Laatst bewerkt:
Volgens mij was ik duidelijk genoeg. Maar jij zegt dus Route99 dat het thuis niet kan. Dan begrijp ik niet wat MS office 365 bedoelt met gescheiden inloggen prive en zakelijk. Of je moet thuis misschien ook Office 365 gebruiken.........ja ja. Voor mij nogal onduidelijk.

Als ik het dus goed begrijp kan het niet omdat ik thuis niet in het domein zit van het werk. Ik dacht juist dat het wel kon omdat Office 365 via de cloud werkt. Maar goed fout gedacht dus kennelijk..........:rolleyes:

Als ik het nog eens terug lees vermoed ik dat je de inlog van een pc meteen koppelt aan een 365 account.
Je kunt bij een Win10 account er wel voor kiezen om het te koppelen aan een hotmail of outlook mailadres van Microsoft.
Maar dat betekent niet dat je daarmee meteen inlogt in Office 365..... die zijn niet automatisch aan elkaar gekoppeld.
Voor het hotmail of outlook mailadres van Microsoft betaal je immers niets en voor O365 wel.

Zeg het gerust als ik er naast zit, maar dan wil ik ook graag een vergelijkbare onderbouwing waarom je denkt dat het anders is.....
Dan kunnen we eventueel verder kijken als dat nog nodig is, als ik er echt naast, wat tuurlijk kan.

Je eerste zin route99 is precies wat ik bedoel. Office 365 is natuurlijk betaald door mijn werkgever en moet volgens mijn collega met je password gewoon in te loggen zijn op elke pc. En dus niet domein gebonden. Maar goed kan het ook fout hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan