Office 365 webmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julianvdb

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2011
Goedenavond,

Ik heb een office 365 Abonnement (Kpn). Alleen nu wil ik de mail ingesteld hebben op webmail.domeinnaam.nl zodat je hier je eigen logo etc. kan toevoegen. Iemand met verstand van Office 365?:rolleyes:

Alvast bedankt.

De tip van manamana klopt goed, maar ik snap niet echt wat je bedoelt met webmail.domeinnaam.nl
Je bedoelt voor het raadplegen van mail via webmail ipv. via je mail-programma?
En wat gebruik je nu dan? Iets als https://portal.microsoftonline.com?
Ik zou haast vermoeden dat je iets bedoelt als (in DNS) instellen van een CNAME (=alias) naar de normale portal, zodat die portal ook onder webmail.domeinnaam.nl kunt bereiken, maar je kunt daar helemaal geen eigen logo's instellen als startpagina, want dat is onder beheer bij Microsoft. Enige wat je daarmee bereikt is dat je de portal ook op een andere DNS-naam kunt bereiken.
Informeer bij KPN of je logo's/startpagina van de webmail/portal kunt aanpassen, maar ik heb sterk het vermoeden van niet, omdat die portal door 100en klanten wordt gebruikt (als het goed is)....

EDIT, toevoeging: Als je Office 365 Business (of hoger) hebt zou er wel wat mogelijk zijn, zie hier
Andere informatie hieromtrent (eigenlijk dezelfde, maar dan wat concreter weergegeven in stappen etc.): hier
Dat zou dan naast de ombouw van DNS moeten zijn, en dat kun je dus nu al doen op het 'normale' portal web-adres. Zoals gezegd zou dit niet voor alle Office 365 accounts mogelijk zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke Tijs dank je wel voor het inspringen. Ik kon hem in dit geval niet echt verder helpen. Ik zal het wel volgen. Ben benieuwd. ;)

Gebruik momenteel inderdaad https://portal.microsoftonline.com/. Iemand een idee hoe de dns aan te passen? (met welke instellingen) heb op internet rondgekeken maar kan niet een duidelijke vinden om de webmail in te stellen. Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Dat schreef ik toch?
In de dns aanpassingen doen, zodat webmail.mijndomein.nl een CNAME is van portal.microsoftonline.com

Maar ik zou eerst de 2 links doornemen en alvast kijken wat je allemaal kunt doen aan de lay-out. Mogelijk komt er dan een andere mogelijkheid voorbij, bijvoorbeeld een 'eigen' portal waar je dan in de dns naar kunt laten verwijzen i.p.v. portal.microsoftonline.com

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan