Office 365 zorgen: mail instellen voor klein bedrijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
Goedemiddag wizards,

Het kantoor waar ik werk, heeft een wat ouderwetse ICT- cloud.
Momenteel ben ik bezig met het verplaatsen van die cloud en alle bestanden naar Office 365, de clouddienst van Microsoft.

Ik stuit op het volgende probleem/ zaak waar ik niet zeker over ben:

Om de oude cloud definitief af te kunnen stoten, moeten de e-mail accounts van kantoor overgezet worden naar de Office 365 server.
Daarvoet moet ik "De naamserverrecords van uw domein wijzigen bij uw domeinregistrar", een proces wat 72 uur duurt. Dat gaat me allemaal wel lukken.

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Is mijn angst dat mensen op een bepaald punt helemaal geen mail meer hebben gegrond? Wat zijn de ervaringen met Office 365 voor kleine bedrijven?

Hartelijke groet, en veel dank,
 
Hallo Henry. Ik weet daar niet zo veel en heb geen ervaring. Het enige helpje wat ik voor je kon vinden is deze. Hoop dat dit je op weg helpt. Volgens mij heb je zelfs ondersteuning. Ondersteuningsopties. Afin lees de materie maar eens door. Klikje en succes.
 
Dank voor je hulp, manamana, het lijkt niet heel eenvoudig te zijn. Probleem blijft: je moet alles overzetten en je wil natuurlijk niet dagenlang niet je mail in kunnen. Dat zou hier een ramp zijn! Daarom zou ik graag horen van een ervaren gebruiker wat de valkuilen zijn.

Ik ga er mee verder en hou dit topic in de gaten.
 
Oh oke, ik dacht dat de ervaring en de expertise juist daar zat, omdat het een echt microsoft product is en dat je aldaar ondersteuning en support krijgt. Maar ik lees wel mee als iemand zich aanmeld. Jammer dat ik je niet verder kan helpen. :(
 
Officieel moet je inderdaad rekening houden met 72 uur. Echter de DNS servers hier in de regio (europa) updaten tegenwoordig veel sneller. Soms zelfs binnen minuten.

Wat je kunt doen is de DNS records aanpassen. Meteen daarna de oude maildienst uit zetten. Alle email zal dan uiteindelijk op de nieuwe lokatie worden bezorgd. De technische werking hiervan berust op het feit dat het SMTP protocol 3 dagen blijft proberen een email af te leveren. Mocht het desondanks niet lukken dan krijgt de afzender een NDR (Non Delivery Receipt) en kan de email opnieuw sturen.


Durf je het niet aan dan kun je ook beide mailservers email laten verwerken. Als na die 72 uur alle email zeker op de nieuwe server binnen komt kun je dan de resteren emails van de oude server af halen. Betekent wel dat je gebruikers 3 dagen lang in steeds 2 mailboxen moeten kijken.
 
Bedankt RogerS, ik zal je aanwijzingen meenemen.
Moeilijke is (vanzelfsprekend) dat collega's moeten mee veranderen en daar misschien weinig zin in hebben.
Daarom wil ik dat het vlekkeloos gaat...
Dit weekend is paasweekend, het moet dan maar gebeuren. Ik laat zeker even weten hoe het is gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan