Office 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

plien1990

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Ik kan met 50% korting office365 kopen en vraag me af of dit de moeite waard is. Ik werk nl. niet super veel met al die programms's net word excel en het zou me dan vooral om outlook gaan.

Zouden jullie dit doen?

Waarom zou je dan speciaal Outlook willen hebben? Er zijn genoeg goede en gratis email programma's. Heb je ook al eens naar outlook.com gekeken?

Omdat mijn omgeving daar mee werkt. Ik werk zelf momenteel met thunderbird, maar ik kan niet voor elkaar krijgen dat
1.) je afspraken naar elkaars agenda kan 'schieten'
2.) mijn agenda synchroniseerd met apple

over punt 2 heb ik ook nog wat vragen geplaatst onder office Outlook en tunderbird

Libreoffice is een vrij compleet en gratis office pakket, kun je wrs 99.999% van alles mee doen.
Moet je alleen je mail nog regelen... met agenda (online agenda ergens?)
outlook.com werd al genoemd..

Nou het lijkt er op dat outlook het enige is dat gesynchoniseerd kan worden met apple

Je schrijft dat je Office 365 voornamelijk voor Office, Word en Excel nodig hebt, verder niet. Daarmee benoem je dan tevens zo'n slordige 50% van het gehele pakket.

The Bat! mail programma kan met iCloud gesynct worden voor de contacten....
https://www.ritlabs.com/en/support/help/70/
How to Sync iCloud Contacts

You can sync your address book in The Bat! with your iCloud contacts. Select the "Associated with iCloud Contacts" option in the properties of the address book and input your Apple ID and password:

Moet je The Bat! wel kopen... eenmalig tientjeswerk.. Prima programma, gebruik het hier al jaren. Check of die iCloud optie ook voor de Home versie is (19.95 euro..).
Er is een 30-dagen trial beschikbaar : https://www.ritlabs.com/en/products/thebat/
NL taal ook aanwezig:
. Note that the current installation file includes the multi-language user interface and the spell checker dictionaries formerly known as International Pack.

Nu alleen een online agenda...

Wat dat betreft "zweer' ik toch wel een beetje bij Office (Outlook). Alle afspraken die hier in huis door de gezinsleden worden gemaakt, worden in de Outlook agenda gezet en waar ook ter wereld / op welk device dan ook, als er iemand een afspraak plaatst / muteert of verwijdert, is dat bij iedereen onmiddellijk zichtbaar in de agenda. Dat werkt toch wel erg prettig. Ik heb mij nooit verdiept in andere progjes, simpelweg omdat Outlook aan alle eisen voldoet. Er is 1 afspraak waar we ons aan houden, anders zou de gemeenschappelijke agenda ondoorzichtig worden. De eerste letter van de voornaam van een gezinslid wordt geplaatst bij een afspraak of ander agenda item, zodat we allemaal onmiddellijk weten wie de afspraak heeft gemaakt / wie het aangaat.

En ja, je kunt middels Outlook meerdere agenda's instellen en bijhouden, maar alles in 1 agenda (met die ene voornaamletterafspraak) maakt alles toch wel erg prettig overzichtelijk.

Laatst bewerkt:
Ik sta op het punt outlook 2016 ( dus geen office 365) te downloaden maar ik heb verder office 2010 gaat dat samen?

Weet ik niet, maar lijkt mij wel.
Gelet op de ouderdom van Office 2010, is het misschien wel aan te bevelen om naar 2016 over te schakelen? Ja, dat kost een paar centen en daarom zou 365 misschien wel een handige optie zijn.

In een aparte map zetten... ik heb 2003 en 2010 hier samen (bedrijfslicentie korting...).
Bij 365 blijf je toch betalen??? Dus uitrekenen....

Ik vermoed dat TS niet 2 Offices bedoelt, maar Office 2010 zónder Outlook en Outlook 2016 zonder verdere Office applicaties.

TS = TopicStarter (sorry dat ik je niet volledig bij naam noemde ;) ) Het is een afkorting / kreet die hier nogal veel wordt gebruikt.

Bij 365 blijf je toch betalen??? Dus uitrekenen....
Correct, maar een computer eenmaal overleden / weggedaan, is een 'normale' Office licentie eigenlijk ook waardeloos geworden.

Ehh, je hebt gelijk. Ik heb even snel naar de licentievoorwaarden gekeken en als je de softeware zelfstandig hebt aangeschaft (dus niet voorgeïnstalleerd toen je de machine kocht) dan kan en mag de licentie eenmaal per 90 dagen naar een ander device worden overgezet, waarbij dan de laatste als juiste / geldige wordt beschouwd. Op de vorige is de licentie dan niet meer geldig.

Ik vind dit wel een beetje vreemd, want wie koopt dan nog de 365 versie, want dan heb je met een jaar of 3 a 4 net zoveel betaald als eenmalig met een 1 machinelicentie voor het gehele Officepakket, dat je bijvoorbeeld naar een nieuwe computer over mag zetten na een jaar of 5.

Voor de 2016 suite, zie onder 3b : Klik

Laatst bewerkt:
Zelfde als ik, volledige 2016 suite inc. Outlook aanschaffen, kostprijs valt wel mee. (ongeveer 10x de afhaalchinees voor 3 personen) ;) :D

Oeps, kijk eens naar deze aanbieding : Klik
Het blijft best wel een bedragje, maar in vergelijking tot wat de suite normaliter kost, vind ik het eigenlijk wel een koopje.

Site nog niet door mij bekeken op betrouwbaarheid, maar kwam deze zojuist tegen...............

Ter vergelijking : Klik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan