office acces - datum vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelsam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig om een kleine database (nog een noob) te ontwerpen voor mijn vader's werk. De bedoeling van de database is om alle informatie van patiënten op te slaan, die een bepaald meetapparaat hebben geleend, en wanneer ze 't moeten inleveren.

Ik heb overal op 't net gezocht, maar er is één ding wat mij niet lukt. Ik wil namelijk, dat wanneer er op het knopje "Te laat" ingedrukt wordt, dat de inleverdatum vergelijkt wordt met de echte datum (de dag, waarop de programma wordt gebruikt) en dat het een bericht weergeeft welke mensen hun apparaat nog niet hebben ingeleverd.

Ik heb ook de bestanden toegevoegd, die ik gebruikt voor m'n database.
Ik zou het zeer op prijs stellen, als jullie me konden helpen.

alvast bedankt,
michael

Bijlagen

Ik zit de db te bekijken, maar vind onder de knop <Te laat> nog geen code. Wat is precies de bedoeling van de knop? Je wilt namelijk de Inleverdatum vergelijken met de huidige datum, wat op zichzelf redelijk rechttoe-rechtaan is. Uit het tweede deel van je vraag blijkt, dat je een lijstje wilt zien van de mensen die nog niet hebben ingeleverd. Volgens mij heb je dan nog geen inleverdatum...

Michel

Ik heb, op basis van het veld Inleverdatum een query gemaakt, die de records laat zien waarvan de inleverdatum kleiner is dan de huidige datum. De knop <Te Laat> opent deze query.
Je kunt er uiteraard ook een formulier voor maken, dat wordt geopend.

Michel

Bijlagen

Ik heb, op basis van het veld Inleverdatum een query gemaakt, die de records laat zien waarvan de inleverdatum kleiner is dan de huidige datum. De knop <Te Laat> opent deze query.
Je kunt er uiteraard ook een formulier voor maken, dat wordt geopend.

Michel

Hij werkt PERFECT man. heel erg bedankt :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan