office bestanden gecodeerd ?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christiaen

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2001
Hallo,

Ik zit met de handen in het haar. Bij een gebruiker zijn de bestandsnamen van enkele mappen, zowel op de lokale schijf als op de share op het netwerk, groen gekleurd. Wanneer wordt getracht om binnen die mappen de documenten, word, excel, publisher te openen verschijnt de foutmelding dat de bestanden als alleen lezen kunnen worden geopend. In die zelfde mappen kan niets meer toegevoegd of verwijderd worden. Opslaan als of knippen en plakken lukt niet meer. Publisher bestanden worden zelfs niet geopend wegens "geen rechten". De gebruikers is administrator op de eigen PC (win XP pro) en alle beveiligingsregels staan goed ingesteld. Eigenaardig is dat niet alle mappen en documenten deze rariteit vertonen. Wat zou hier kunnen gebeurd zijn en bestaat er een oplossing?

Alvast bedankt voor enige reactie.

groene mappen

dit heb ik gevonden op google:
" Beveiligen van gegevens door versleuteling.
Als er gebruik wordt gemaakt van Windows XP Professional en het bestandssysteem NTFS dan
kunnen de gegevens op de harde schijf beveiligd worden door middel van versleuteling.
In de Windows Verkenner ga je naar het bestand of de map dat je wilt versleutelen. Klik met de
rechter muisknop op de map of het bestand en klik op: Eigenschappen.
Ga naar het tabblad Algemeen en klik op de knop: Geavanceerd.
Ga naar het groepsvak: Compresssie- en coderingskenmerken en zet een vinkje bij: Inhoud coderen
om gegevens te beveiligen.
Klik op: OK. Als je een map wilt versleutelen zal Windows nu vragen of je ook de sub-mappen en -
bestanden wilt coderen. De versleutelde mappen en bestanden zijn te herkennen aan de groene kleur
van de benaming. "

Ik heb het zelf nooit gedaan en ik zou niet weten wat hiertegen een oplossing zou kunnen zijn.

Veel succes,
Nico

Prachtig !!!!

Alle bestanden kunnen weer geopend worden.

Bedankt voor de oplossing.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan