office connect adsl wireles 11 g firewall router

Status
Niet open voor verdere reacties.

0sprokkel

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hallo
Ik heb een probleem met deze officeconnet adslwireles 11 g firewall router

wat is het probleem heb een oude cobalt raq3 derver gekocht en weet echt niet hoe ik dit in de office connect moet instellen om van buiten af terecht te komen op de cobal server moet iest voor warden of zo ??
Heb een thomson st706 deze gaat naar de officeconnect van daar gaat er een utp kabeltje naar de cobalt server.
wie kan me helpen.
vrg

sprokkel

Nu vertel je niet wat voor toegang je het over hebt, maar omdat je 2 routers hebt zul je 2x moeten portforwarden.
Laat ik als voorbeeld gebruiken dat je als toegang de website van de Cobalt beschikbaar wilt stellen (=poort 80 TCP) en je de Cobalt (kan via het frontpaneel worden ingesteld, als ik me goed herinner) een vast ip-adres hebt gegeven in de ip-reeks van de officeconnect.

a. Log in op de Officeconnect en kijk welk ip-adres die gekregen heeft van de ST706 (zal wel bij Status o.i.d. staan en "WAN ip adress" of "Internet ip adress" heten). Schrijf dat op.
Portforward op de Officeconnect poort 80 TCP naar het ip-adres dat je de Cobalt gegeven hebt.
b. Verbind een pc met de LAN poort van de ST706 en log in op de ST706. Portforward poort 80 TCP naar het LAN/Internet ip-adres van de Officeconnect.

Kijk ook voor beide apparaten na of je misschien ook nog een zgn. WAN-to-LAN firewall regel moet aanmaken die die te portforwarden poorten doorlaat.

Succes,

Tijs.

Het is niet de bedoeling dat je mail rechtstreeks naar helpers verstuurd, behalve als dat specifiek door de helper wordt gevraagd. Als standaardregel moet je gewoon in je eigen discussiedraad reageren. Per slot is het de bedoeling dat een forum een (brede) discussie mogelijk maakt, dus moet alles (zo veel mogelijk) in de openbaarheid van het forum besproken worden.

Handleidingen van de officeconnect weet ik niet waar je die kunt vinden. Bel daarvoor de leverancier/provider waar je het apparaat vandaan hebt.
Voor de ST706 kun je hier de handleidingen vinden. Je kunt dan (naast portforwarding) ook uitzoeken welke functie die 2 ethernet-poorten hebben op een ST706.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
officeconnect wireless 11g

Sorry dnties zal het niet meer doen !!

ben al een stukje verder, :thumb:
heb een domeinnaam A reccord aangemaakt komt hier thuis uit (voorheen xampp gehad op pc werkte perfect.)

Aan het isra hangt de st 706, http://192.168.254
daar achter de officeconnect wireless 11g. http://192.168.1.1

Op de officeconnect wireless 11g mijn gegevens ingevoerd van de isp
gegevens heb ik nu.

St 706 poort 80 stuur ik naar officeconnect. maar hoe ga ik hier verder wordt van alles gevraagd.

heb al gezocht via google officeconnect wireless 11g. maar kom allen bij shops uit.

Heb hier een oude cobalt raq3 waar een aantal sites op staan
hoe kom ik nu van buiten af op de cobalt

hier wat screens van de officeconnect, hoop dat dit wat duidelijker is

1.png

2.png

3.png

4.png

5.png

6.png

7.png

8.png

1. Het LAN ip-adres van de ST706 is niet compleet.
2. Waar heb je de officeconnect vandaan? Werd die door de provider bij de ST706 geleverd? Ik heb het idee dat het een overblijfsel is van een ander/ouder abonnement danwel 2de hands ergens gekocht.
3. Hoe heb je de officeconnect aangesloten op de ST706? (=noem de namen/cijfers van de netwerk- en 'telefoon'aansluitingen op de officeconnect en vertel ons welke aansluiting nu met de ST706 verbonden is)

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
office connet

Hallo dnties,

De officeconect heb ik ooit eens gekregen
vanaf de st 706 ga ik met een utp naar de office connet 4 poorts plus adsl, hier zit geen telefoon aansl.. op zit op de st 706
Ik heb begrepen dat ik vanaf de st 706 niet naar de adsl poort mag van de offcc..
dus de st 706 zit in poort 1 , poort 2 pc, poort 3 cobalt
op de st 706 heb ik poort 80 naar officeconncet aangemaakt 192.168.1.1
hopelijk heb je hier wat meer aan

vrg

Laatst bewerkt:
Ok, check het volgende: Als je je pc aansluit aan de overblijvende ethernetpoort (dus nummer 1 of 2) van de ST706, krijgt de pc dan ook een 192.168.1.x ip-adres? Én werkt Internet dan ook nog steeds?
Indien op beiden ja, dan gebruik je de officeconnect momenteel als draadloos accesspoint/bedrade switch. Die PPPoE instellingen zullen er dan op de officeconnect helemaal niet toe doen, want die (Internet-verbinding) komt niet in de officeconnect tot stand maar in de ST706.

Als ik gelijk heb met deze setup, dan hoeft portforwarding maar 1x plaats te vinden, namelijk in de ST706. Die portforwarding dient in de ST706 te verwijzen naar het ingestelde 192.168.1.x ip-adres van de Cobalt (dus niet meer naar het LAN ip-adres van de officeconnect, zoals je het nu hebt staan). Het zou dan klaar kunnen zijn, als de firewall component op instelling Standard staat in de ST706 (zie Toolbox -> Firewall in de webconfiguratie van de ST706).

Succes,

Tijs.

offconn

Hoi
pc op poort 1 kan ik beide zien st 706 ip192.168.1..254, officeconn ip 192.168.1.1
en heb internet.
jeroen

Laatst bewerkt:
[...]Indien op beiden ja, dan gebruik je de officeconnect momenteel als draadloos accesspoint/bedrade switch.[...]
Als ik gelijk heb met deze setup, dan hoeft portforwarding maar 1x plaats te vinden, namelijk in de ST706. Die portforwarding dient in de ST706 te verwijzen naar het ingestelde 192.168.1.x ip-adres van de Cobalt (dus niet meer naar het LAN ip-adres van de officeconnect, zoals je het nu hebt staan). Het zou dan klaar kunnen zijn, als de firewall component op instelling Standard staat in de ST706 (zie Toolbox -> Firewall in de webconfiguratie van de ST706).

Succes,

Tijs.

Wat erna moest gebeuren stond al in mijn vorige posting.

Tijs.

Mooi dat het gelukt is.

Vergeet niet (indien mogelijk én nodig) om diverse anti-rootkit en andere beveiligingsupdates van de Cobalt te installeren. Kijk hier en evt. hier.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan