Office Data File (.pst)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiaToo

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Hallo,

Op 2 computers die ik in gebruik heb, ben ik mijn (Microsoft Outlook) e-mails kwijt.
Na lang zoeken kwam ik op de 1e computer (externe G -schijf) het bestand tegen met daarin de e-mails. Echter ik krijg het bestand niet open en krijg de melding Office Data File (.pst) en bij eigenschappen staat aangevinkt Archief.

Het zelfde heb ik nu op de 2e computer (C-schijf) met de zelfde omschrijving.

Wie kan mij helpen om deze e-mails weer terug te zetten naar mijn e-mailbox of dat ik ze weer kan inzien !

B.v.d.

Ik neem aan dat je "gebruikelijke weg" [Outlook -> bestand -> importeren -> "internet en email adressen importeren" en dan het .pst bestand selecteren] al geprobeerd hebt?

Misschien klein foutje in geslopen....

Dit is de exacte tekst van de site van Microsoft:

Gegevens uit een PST-bestand importeren in Outlook
Voer de volgende stappen uit om een PST-bestand te importeren in Outlook: 1. Klik op Importeren en exporteren in het menu Bestand. Als de menuopdracht niet beschikbaar is, plaatst u de muisaanwijzer op de pijltjes onder in het menu en klikt u op Importeren en exporteren.
2. Klik op Gegevens uit een ander programma of bestand importeren en klik op Volgende.
3. Klik op Bestand met persoonlijke mappen (.pst) en klik op Volgende.
4. Typ het pad en de naam van het PST-bestand dat u wilt importeren en klik op Volgende.
5. Selecteer de map die u wilt importeren of selecteer de bovenste map in de structuur als u alles wilt importeren, en klik op Voltooien.

Als dit niet lukt is er mogelijk iets mis met het .pst bestand....

Windows heeft een programma ingebouwd om .pst bestanden te scannen en tecontroleren.... het heet SCANPST.EXE en zit ergens verstopt.... [gebruik dus even de zoek functie in verkenner]... bij mij staat het in C: Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043

Bingo !

Ik heb mijn e-mails weer terug en ga nu het zelfde doen op mijn 2e PC.

Heel erg bedankt voor uw advies !

Vriendelijke groet,

Toony:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan