Office documenten toevoegen aan favorieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderm2000

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Geachte kenners,

Er werd mij de vraag gesteld hoe ik office documenten toe kan voegen als favorieten. Dit kan wel, maar in win2000 kon je met de rechtmuisknop op een office doc. kiezen om het bestand toe te voegen aan favorieten. Echter is deze functie in XP niet aanwezig. Klopt dit ? En zo ja, is er dan ook een mogelijkheid om dit er bij te zetten ?

Alvast bedankt voor de moeite.

Sander Mennenga

Wat je in ieder geval kunt doen is het volgende:
Start -> Uitvoeren -> Favorites
Rechtsklik op leeg stuk, Nieuw -> Snelkoppeling -> [blader naar document en kies Open] -> Volgende -> Geef snelkoppeling een relevante titel.

Succes,

Tijs.

bedankt voor je reactie !

Alleen dit is voor mijn baas want die vond dit nogal makkelijk en verwachtte dat dit ook in XP kon omdat het ook in 2000 kon. Iemand die dit misschien wel weet ?

Bedankt

Ok, de XP variant:

XP Engels:
Start -> Run -> %userprofile%\Favorites

XP Nederlands:
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\Favorieten

De rest van de instructie is/blijft hetzelfde:
Rechtsklik op leeg stuk, Nieuw -> Snelkoppeling -> [blader naar document en kies Open] -> Volgende -> Geef snelkoppeling een relevante titel.

Tijs.

Bedankt voor je reactie maar dit is niet wat ik zoek. In win 2000 kan je als je met de rechtermuisknop op een bestand klikt het bestand toevoegen aan favorieten (net zoals Kopieer naar) maar dit is niet zo in XP. Kan dit wel of kan dit niet ?

Nou, ik zal je eerlijk zeggen (net nog even gecheckt op een W2000 server): Ik ken die optie totaal niet in W2000. Lijkt mij dus dat daarvoor software-installatie of andere aanpassingen zijn gepleegd.

Een oplossing heb ik dus niet voor je. Hopelijk iemand anders wel.

Tijs.

Thijs,

Als je een Word document op wilt slaan dan kan je bij Extra kiezen waar je het op wilt slaan. In W2K stond hier favorieten ook bij maar in XP niet. Is dit een functie die aan te vinken is ?

Nu staat er in je vraag: Het opslaan van een document in (de map) Favorieten is iets heel anders dan het maken van een snelkoppeling naar een document in (de map) Favorieten. Het laatste is namelijk gebruikelijk, het eerste bepaald niet.

Als ik bovenstaande als 'nieuwe' (technische) vraag formuleer:
Hoe kan ik de map Favorieten te zien krijgen bij het opslaan van documenten in Word.

Is dat de juiste vraag? Indien ja, dan heb ik wel een antwoord ervoor: link

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan