Office Enterprise 2007 in een netwerk installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Ik wil graag Office Enterprise 2007 in een netwerk installeren. Ik had ergens iets gelezen over een register veranderen of zo iets. Weet iemand hier een oplossing voor?

zou het kunnen dat je alleen de pictogrammen op het bureaublad van de cliënt zet en niet op de computer hoeft te installeren alleen op een server hoeft te installeren

dat laatste weet ik niet.

wat je met mdt kunt?
met mdt kun je automatische installaties doen van besturingssyteem/software.
Google anders eens op Microsoft deployment tools.
hiervoor moet je geloof ik ook wds (windows deployment services) voor installeren.

Volgens mij werken de volgende 2 mogelijkheden:
a. Via Groepsbeleid (Engels: Group Policies), als de pc's/laptops allemaal in een Windows-domein zitten. Roep het .MSI bestand aan via het Groepsbeleid.
Wil je een voorgeprepareerde setup: Maak een geprepareerde setup via setup.exe /admin en gebruik het daarmee gemaakte .MSP bestand bij de aanroep van het .MSI bestand.
Hierna kan een .MSP bestand worden opgeslagen, die bij de installatie kan worden gebruikt. Moet bij het gemaakte Groepsbeleid kunnen worden aangegeven (het .MSI bestand én het .MSP bestand).
Wil je dat de mensen zelf wat kunnen invullen (serienummer, lokatie etc.), dan hoeft setup.exe /a niet.
b. Via een geprepareerde setup via het netwerk. Zet de installatie-software op een gedeelde map, en start op die gedeelde map om te prepareren:
setup.exe /admin
Hierna kan een .MSP bestand worden opgeslagen, die bij de installatie kan worden gebruikt.
Aanroep daarna met: \\servernaam\gedeeldemap\setup.exe /adminfile "\\servernaam\gedeeldemap\xxxxxx.MSP"
Wil je dat de mensen zelf wat kunnen invullen (serienummer, installatie-lokatie etc.), dan hoeft setup.exe /admin niet.

[Windows Deployment Service is voor het installeren van een heel werkstation en wordt via het netwerk gestart. Dit werkt (zover ik weet) niet voor (slechts) een stuk software op een reeds werkende Windows op werkstations.]

Succes,

Tijs.

setup.exe wel ja. En die moet je aanroepen met /admin als parameter erachter.

Dus stel dat de CD-speler met de Office2007 CD erin de schijfletter E: heeft, dan wordt het:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> E:\setup.exe /admin

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan