office gaat traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

protaq

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2012
Goede avond

Ik zou een hele tekst moeten typen in word maar deze gaat enorm traag!!
als ik een woord typ dan komt de tekst zelf altijd een paar seconden achter.
nu ik deze tekst hier typ gaat het perfect dus het ligt echt aan word/office
als ik excel open gaat deze ook enorm traag dus het is niet word alleeen!!!

kan iemand mij hierbij helpen aub zodat ik mijn grote taak tegoei kan afwerken?

dankje wel!!

ps ik deed al een virusscan en nix speciaals gevonden.

Met welke versie van Office werk je?

ja sorry dat vergat ik erbij te vermelden 2007
nooit geen problemen gehad tot nu ineens..

"nooit geen problemen" = "altijd problemen" ;)

Maak je temp map eens leeg.
Open de verkenner, tik in de adresbalk %temp% en druk op Enter.
Je bent nu in je temp map. Deze mag helemaal leeg.
Bestanden waarvan wordt gemeld dat ze niet verwijderd kunnen worden zijn in gebruik en sla je gewoon over.
Probeer het daarna nog eens.

bedankt voor de goede uitleg!!! ben dus idd maar een beginner die er niet al teveel van weet.

spijtig genoeg is het probleem bij deze nog niet opgelost :-s

Jammer, maar het was te proberen. Het kan sowieso geen kwaad die map af en toe eens te legen.
Kijk een in het configuratiescherm bij de geïnstalleerde programma's of je daar toevalig de Office File Validation addin bij hebt staan.
Zoja, verwijder deze dan. Deze komt mee bij een bepaalde Office update en kan ook roet in het eten gooien.
Die heb je verder niet nodig als je geen Office 2003 hebt.

Laatst bewerkt:
dat moet dan staan bij "een update verwijderen"? want daar vind ik hem niet?

Nee, als hij niet tussen te gewone programma's staat dan is hij er niet.
Misschien dat iemand anders nog wat voor je weet.

ok toch dank je wel voor de moeite!!!

iemand anders aub? :o

Windows Startknop
alle programma's
Microsoft office
Microsoft hulpprogramma's
Microsoft diagnostische gegevens

Windows Startknop
alle programma's
Microsoft office
Microsoft hulpprogramma's
Microsoft diagnostische gegevens

diagnose is gedaan, maar nog steeds niet in orde :(
toch bedankt voor de inbreng.

rogers, ja dat had ik al eens geprobeerd deed het niet en met vandaag terug op te starten nog steeds enorm traag dus!!
ik maakte wel een nieuw account aan en hier deed word het wel goed??? ligt het dan niet aan mijn account waar ik altijd op zit??

Dan is de oplossing er toch? Account verwijderen en op andere / nieuwe account verdergaan.

ja, maar dit is mijn hoofdpagina en hier staat alles op en alles opgeslagen.
Net zoals al mijn prgramma's die ik voor school nodig heb.
die heb ik dus niet op mijn nieuw account staan.
wel raar dat word het dat account goed doet en hier niet is dat niet juist dezelfde office??

wat kan er hier dan fout zijn? gebruikt dit account dan teveel geheugen of? hoewel ik hier op internet wel perfect kan typen :-s

Hetgeen op je buroblad staat is toch niet -echt- relevant? Dat plaats je toch gewoon weer terug. Op je buroblad staan toch geen 'programma's en geen 'bestanden', maar alleen snelkoppelingen. Die zijn toch met een paar minuten allemaal weer opnieuw aangemaakt.

Klopt, maar daar ben ik wel geen hoofdgebruiker. moet ik voor elke beweging dan een paswoord ingeven.

Als office daar perfect loopt moet dat op dit account toch ook gaan?

kan dit ook aan mijn proces gebruik liggen? die loopt soms op tot 50% is dit niet veel? ik gebuik 122 processen volgens taakbeheer is dit normaal?
kan het hier iets mee te maken hebben? al snap ik dan niet dat het enkel bij office zo is!!

sorry als ik lastig doe maar zou het toch graag hier ook even in orde hebben, toch ben ik je enorm dankbaar voor de hulp die je wilt bieden!!

Geen idee waarom Office zo doet bij dat ene account, het zou zelfs een virus kunnen zijn, maar dan zouden er m.i. meer dingen vreemd moeten gaan bij dat account. Office verwijderen en opnieuw installeren zou ook een optie kunnen zijn.

speel ik dan de opgeslagen bestanden kwijt als ik office verwijder en opnieuw instel?

de virus scan met avg deed ik trouwens gisteren en die vond niets speciaals?

De bestanden ben je (theoretisch) niet kwijt, TENZIJ je ze in een Officemap hebt geplaatst. Check dit dus even en maak sowieso een kopie van je map 'Mijn documenten" voordat je begint.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan