Office negeert policy

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramsy_b

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hallo ik heb een vraag.

Ik heb laatst een windows 2003 server geinstalleerd. En wat clients aangesloten.
Nu wil ik niet dat de mensen op de clientcomputers bij "deze computer" kunnen dus heb ik een policy ingesteld dat het niet meer mogelijk is.

Maar nu het volgende: Wanneer ik in Microsoft Office Word iets wil openen kan ik gewoon door deze computer bladeren :confused:

Hoe los ik dit op??

Groet Ramon

Daar kan je niet veel aan doen :confused: wat dat betreft is windows zo lek als een zeef en zijn er vele achterdeurtjes.

Bv. je kan via verschillende policies er voor zorgen dat niemand bij de printer instellingen kan komen via start menu of control panel etc.. Maar, als je kladblok opend dan kan je zonder meer via het menu "Bestand - Afdrukken" bij de printers en deze aanpassen of verwijderen uit het ingelogde account.

Maar wat deze dialogen betreft is dat allemaal niet zo erg, je kan de gebruikers namelijk via ntfs rechten toegang tot plaatsen waar ze niets verloren hebben ontzeggen. Dan komen ze oook via de Office explorer er niet in of kunnen niets weizigen.

De ACL's en de NTFS-rechten is nogal complexe materie waarmee je heel voorzichtig moet zijn als je hier te weinig van weet. Mischien wel het moeilijkste van het hele NT gebeuren om goed voor elkaar te krijgen. Bestudeer het dus eerst goed voor dat je er aan begint, voor je het weet haal je de hele handel onheroepelijk overhoop.
:thumb:

Bedankt voor jullie reacties!! :)

Ik heb het gevonden denk ik, ik moet het bestand system.adm aanpassen.. dit heb ik gevonden:

Voor groepsbeleidobjecten in Windows is er een optie 'De opgegeven stations verbergen in Deze computer' waarmee u specifieke stations kunt verbergen. Het kan echter nodig zijn om slechts één bepaald station te verbergen en toegang tot de overige stations te behouden.

Er zijn zeven standaardopties voor het beperken van toegang tot stations. U kunt andere beperkingen toevoegen door het bestand System.adm te wijzigen voor het standaarddomeinbeleid of een aangepast groepsbeleidobject. Deze zeven standaardopties zijn:

Beperken tot alleen stations A, B, C en D
Beperken tot alleen stations A, B en C
Beperken tot alleen stations A en B
Alle stations beperken
Beperken tot alleen station C
Beperken tot alleen station D
Stations niet beperken

Het wijzigen van het bestand System.adm wordt niet aanbevolen. U kunt in plaats daarvan beter een nieuwe ADM-bestand maken en dit in het groepsbeleidsobject importeren. Als u namelijk wijzigingen aanbrengt in het bestand System.adm, worden deze wijzigingen mogelijk overschreven wanneer Microsoft een nieuwe versie van het bestand System.adm uitbrengt in een service pack.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan