office op meerdere computers

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik gebruik 2 pc's en 2 laptops met verschillende oude office-installaties. Nu wil ik op alles office 2010 of 2013. Op marktplaats wordt dat nieuw aangeboden als 'geen 30 dagen versie, maar met licentie voor meerdere computers'. Je krijgt dan een originele dvd in verpakking volgens de foto's. Ik ben op internet gaan zoeken hoe dat kan op meerdere pc's en kom dan tegen dat er MAK (multiple activation key) - versies bestaan. Zitten er addertjes onder het gras of werkt dat echt?

Laatst bewerkt:
ik zou er afblijven, zeker op 2de handssites e.d.
En de 2013 zou ik nooit gebruiken, omdat die vooral via een abonnement ( maandelijks of jaarlijks te betalen ) werkt.
Koop je een 2010 dvd, dan kan je die, hoewel verboden onder sommige omstandigheden, meermaals installeren.

zolang het binnen dezelfd ip adres blijft is er wettelijk gezien geen probleem

En de 2013 zou ik nooit gebruiken, omdat die vooral via een abonnement ( maandelijks of jaarlijks te betalen ) werkt.

Office 2013 werkt niet met een abonnement, dat is Office 365. Voor Office 2013 kun je gewoon eenmalig een licentie kopen. Office 2013 mag je wel maar op één PC installeren, wil je deze dus op meerdere PC"s hebben zul je extra licenties moeten kopen.

Ik dacht, laat ik het risico maar nemen en heb intussen Office 2010 aangeschaft via Marktplaats. Het is een MAK-versie die op meerdere pc's kan. Kreeg het keurig op dvd in doosje met handleiding en activeringscode. Staat nu op mijn pc en laptop en werkt perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan