office op netbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

natasha

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2009
hallo iedereen
ik heb net een netbook gekocht, alleen ik weet niet hoe ik der office op moet installeren
omdat der natuurlijk geen cd/dvd speler inzit.
en als ik op download.com kom of andere sites dan verwijzen ze me door naar
de microsoft site en dan moet ik hem gelijk kopen maar ik heb de cd al
kan iemand mij helpen?
mvg.

De hele office cd kopieren op memory-stick, en dan het installatieprogramma draaien vanaf de memory-stick op de netbook.

Tijs.

dat heb ik gedaan maar dan geeft die een foutmelding dat de cd is beschadigd
mvg

Als hij is aangesloten op een netwerk met andere pc's en ze kunnen elkaar zien, dan kun je op één van de andere pc's de cd/DVD-speler delen en die gebruiken binnen je netwerk. Dus ook om de installatie te doen.

ik zou niet weten hoe dat moet, sorry ik ben niet zo slim in computers:rolleyes:
ik heb vista dus het is iniedergeval anders..

Je kunt met een USB dvd (of cd) drive het installeren. Die dingen kosten geloof ik ergens rond de 3 tientjes.
Maar wat is exact de foutmelding als je het via USB doet? Gebruik je wel daemon tools (of iets soortgelijks) en heb je de iso wel (Dus niet gewoon de bestanden gekopieerd)?

nou nadat ik de productcode heb ingevoerd zegt die dat het progamma beschadigd is..
en nee ik heb er geen iso bestand van gemaakt en zou ook niet weten hoe het moet:confused:

Je hebt dus gewoon de bestanden van de cd gekopieerd naar je usb? Dat gaat inderdaad niet werken.

Je zult de cd over meoten nemen met cdburnerXP. Hier mee moet je een .iso maken (kopieer schijf -> data). Deze is een letterlijke kopie van je cd, exact dezelfde data. Dat is namelijk niet zo als je het "gewoon" kopieert.
Daarna moet je deze via een USB overzetten op je netbook. Daar moet je daemon tools lite installeren. Dit is een "virtuele" cd drive. Dit programma maakt windows wijs dat er een cdspeler inzit ;). Daarmee moet je de .iso hosten (rechtermuisknop op het taakbalk icoon -> virtuele cdrom -> mounten -> mount X (welke letter er staat) -> .iso selecteren.
Nu denkt windows dat de cd erin zit, en zal hij een verder "normale" installatie starten ;).

ps. puur voor de zekerheid: je draait toch wel windows, en geen linux? Daar werkt office volgens mij niet op namelijk ;)

Je hebt dus gewoon de bestanden van de cd gekopieerd naar je usb? Dat gaat inderdaad niet werken.
[...]

@Orian: Dit is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb over Office installatie-cd's: Je hoort gewoon met een kopie van de installatie-programmatuur moeten kunnen installeren vanaf harde schijf of USB-stick etc.
Natuurlijk is het wél zo dat die installatie-programmatuur volledig moet zijn en de bestanden zelf niet beschadigd mogen zijn of geblokkeerd worden tijdens de installatie door Anti-virus programmatuur etc. (bijv. als het een gejatte versie is met door de distributeur een virus ingebouwd).

Tijs.

bedankt orian me oom gaat het donderdag doen want zelf heb ik er niet zo een vestand van

en nee dnties dat doet die echt niet;)

@Orian: Dit is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb over Office installatie-cd's: Je hoort gewoon met een kopie van de installatie-programmatuur moeten kunnen installeren vanaf harde schijf of USB-stick etc.
Natuurlijk is het wél zo dat die installatie-programmatuur volledig moet zijn en de bestanden zelf niet beschadigd mogen zijn of geblokkeerd worden tijdens de installatie door Anti-virus programmatuur etc. (bijv. als het een gejatte versie is met door de distributeur een virus ingebouwd).

Tijs.

Aangezien dat niet werkt bij de TS is het wellicht een goed idee het met een image te proberen? Dan weet je iig zeker dat het alle bestanden zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan