Office openen traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Ik heb XPHome en Office 2002.Sinds een maandje ofzo heb ik moeite met openen van Word en Exel documenten.Dat neemt wel een halve tot een minuut in beslag.Als ik Word zelf als leeg document open gaat dat binnen een seconde.Als ik vanuit een leeg document een bestaand document open gaat dat ook binnen een seconde,maar als ik een bestaand document opzich open gaat het heeeeeel traag.Ik heb inmiddels een nieuwe versie van Office geïnstalleerd(Office 2003 met alle updates),maar dat maakt niets uit.Powerpoint doet het wel perfect.Ik heb er ook ZoneAlarm en AVGAntivirus opzitten.Ik heb deze even uitgeschakeld om te kijken of dit invloed heeft.Niet dus.Enig idee wat het kan zijn?? Alvast bedankt.

Hoi,

Heb je ook schijfcontrole en defragmentatie uitgevoerd?

Hoi,

Waarom deze reactie: het ligt niet aan MsOffice.
Heeft te maken met de lokatie waar die bestanden staan.
Wat je als 'truc' zou kunnen doen is het volgende:

Je maakt op de systeemschijf een nieuwe map aan.
Daarna verplaats je de inhoud van de map; waar de documenten traag openen naar die nieuwe map.
Kijk dan of de betreffende bestanden wel weer normaal openen.

Waarom zeg je:"Waarom deze reactie".Wat bedoel je daar mee??
Het maakt niet uit waar ik bestanden open.Waar ook op deze pc met C en D schijf of ergens op het netwerk.Probleem blijft hetzelfde.

Wat ik er ook even bij wil vertellen is dat wanneer je een nieuw Worddocument opent doet hij dat binnen 1sec.Type maar een paar letters en sla het op.Volgens is het een drama om het document weer te openen.Het maakt dan ook niet uit waar je het opslaat

Hoi,

Waarom deze reactie: het ligt niet aan MsOffice .......

Ik bedoel niks richting jou hoor, maar wil alleen mijn hints toelichten.

Wat ik me bedacht is, dat het kan zijn dat de extensie .DOC gekoppeld is aan niet bestaand, of een ander programma.
Open de verkenner
Menu: Extra > Mapopties...
Tabblad: Bestandstypen
Blader naar beneden tot je DOC ziet staan (verbreed evt. de kolom met extensies want er kunnen er meer staan die beginnen met DOC (DOCM; DOCHTML etc. ....).
vraag 1. Staat deze extensie er
vraag 2. Is deze extensie gekoppeld aan 'Microsoft Word-document'

Ad 1. Als de extensie er niet bij staat: Klik op 'Nieuw'; typ de hoofdletters DOC; klik op 'Geavanceerd>>' en blader in de lijst.....
Ad 2. Als de extensie gekoppeld is aan een ander programma: klik op de extensie en klik in het venster op 'Wijzigen' .... (zie bijlage)

Bijlagen

• Bijlage.JPG
    Bijlage.JPG
    71,4 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:
Alvast even bedankt voor de hulp.Er staat wel DOC bij,maar daarachter staat geen Microsoft Word-document.Er staat Doc-bestand.Als je er op klikt veranderd het verhaaltje eronder ook niet(Zie bijlage).Hij laat de informatie staat van de extensie waar het laatst op geklikt is(In dit geval DJVU).Is dit niet wat vreemd?? En als ik op die regel klik krijg ik niet de optie om hem te verwijderen(Om hem b.v.opnieuw toe te voegen).

Bijlagen

• DOC.jpg
    DOC.jpg
    37 KB · Weergaven: 88
Hoi,

Dan heb je daarmee w.s. de oorzaak van de traagheid te pakken.
Er is een 'conflict' omdat bestanden met de extensie DOC geopend zouden moeten worden met Irfanview. En dat gebeurt natuurlijk niet.
Ik zou niet weten waarom je met de knop 'Wijzigen' het niet zou kunnen koppelen aan Word.
Je zou wellicht in de instellingen van Irfanvieuw kunnen kijken of je daar iets kan wijzigen.
Werkt dat niet, dan kan je Irfanview verwijderen en kijken of de wijziging wél is toe te passen.

Sorry,maar je begrijpt het verkeerd.Er staat achter DOC dus Doc-bestand en geen Microsoft Word-document.Bij elk ander bestand dat je aanklikt komt er onder in het venster,onder openen met,een verhaal over de extensie.Dit gebeurt niet bij de DOC-extensie.Ik heb toevallig een Irfanview-extensie aangeklikt,maar als ik iets anders in het rijtje had aangeklikt had het verhaaltje over die extensie er blijven staan.Ik had eerst DIV aangeklikt en daarna DOC(Zie bijlage) en blijft dat verhaaltje onder over DivX daar staan

Bijlagen

• DIV.jpg
    DIV.jpg
    36,7 KB · Weergaven: 80
Alles wat met Office te maken had gedeïnstalleerd.Computer volledig opgeschoond en daarna Office weer geïnstalleerd.Alles werk weer perfect.Bedankt voor de ideeën

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan