office outlook beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbreaker

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Beste mensen,
ik heb een computer waar meerdere mensen op werken die geen mail gebruiken en die ook niets te maken hebben met mijn mail. nu wil ik eigenlijk dat bij het openen van het programma gevraagd wordt om een wachtwoord. Weten jullie hoe ik dit het beste kan oplossen??

Besturingsysteem: Win XP Pro
MS Office Outlook 2003

start outlook 2003
doe rechtermuis op je "persoonlijke mappen" waarop je het wachtwoord wil zetten en kies:eigenschappen voor persoonlijke mappen
Klik hierna op "geavanceerd"
Klik daarna op wachtwoord wijzigen.
Vul geen oud wachtwoord in, wel 2x het nieuwe wachtwoord.
Bij het openen van Outlook 2003 zal nu om een wachtwoord worden gevraagd indien die persoonlijke mappen geopend moet worden.
Let op: geef niet aan dat outlook het wachtwoord moet onthouden in het laatste venster, anders heeft het geen nut en zal outlook2003 gewoon opstarten zonder een wachtwoord te vragen.

@M@rio

Hartelijk bedankt voor je suppersnelle reactie. wij hebben het op een andere manier opgelost zodat het ook werkt. dat hebben we als volgt gedaan:
Zoals jij al zei, Rechtermuisknop op persoonlijke mappen, geavanceerd en dan bij tabblad 'verbinding' de optie 'altijd om gebruikersnaam en wachtwoord vragen' afvinken.
omdat het om een exchange account gaat worden de gegevens op de server en ook op de computer opgeslagen. zodoende helpt de gebruikersidentificatie helemaal niets. als met het wachtwoord niet weet en men drukt op annuleren, kan men gewoon bij de email's ed komen. er kunnen alleen geen emails meer binnen komen. als men bij de optie exchange-modus met cache gebruiken, via extra, e-mailaccounts, bestaande emailaccounts weergeven of wijzigen, volgende, Microsoft Exchange-server, wijzigen, het vinkje weg haalt. komen er geen e-mails meer te staan en moet er alleen nog een gebruikersnaam en wachtwoord worden ingevoerd om bij de email te komen.

In ieder geval bedankt voor je moeite!!!
Goed weekend!!
William

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan