Office Pakket

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Heb al lang geinstalleerd in mijn PC:

complete pakket Office 97 Pro en Word 2000.
Vreemd genoeg bijten Word 97 en Word 2000 elkaar niet, start ik Word op dan zie ik altijd logo van Word 2000.

Maar heb op mijn bureau de CD Rom liggen Office 2000 Premium, ook het complete pakket. Ik aarzel echter om het te installeren vanwege volgende vermeende redenen:

:o nog meer toeters en bellen
:( dus mijn PC wordt trager
:8-0: of is de meerwaarde echt stukkken beter
:eek: dus moet ik niet zeuren?

Mijn PC is van Feb. 2001, Compaq en ik werk onder Win ME.

M.a.w. ik wil eigenlijk advies of ik het nu wel of niet moet doen.
Zit in een dilemma :rolleyes:

Joanne

Laatst bewerkt:
Hoeveel Ram geheugen heb je?

Wanneer dit voldoende is zou ik Office gewoon installeren.

Overigens zou ik ook overwegen om XP te installeren. Dat is een stuk stabieler dan ME.

Office2000 is niet (veel) zwaarder dan 97 hoor. Tenminste, ik zie geen merkbaar verschil op stage @ 128 mb ram.

systeem info

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows
Versie 4.90.3000 Build 3000
Fabrikant van besturingssysteem Microsoft Corporation
Computernaam CP83016-A
Computerfabrikant Compaq
Computermodel Compaq PC
Computertype X86-based PC
Processor AMD Athlon(tm) Processor AuthenticAMD ~952 Mhz
BIOS-versie
Windows-map C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\SYSTEM
Opstartapparaat \\Device\Harddisk0
Landinstellingen Netherlands
Gebruikersnaam
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Totaal fysiek geheugen 63,49 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 348,00 kB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,77 GB
Ruimte voor wisselbestand 1,94 GB
Wisselbestand C:\WINDOWS\WIN386.SWP

Hoop dat dit voldoende info is.

J.

Je 64 Mb intern geheugen. Dit is niet heel veel om office te draaien. Wanneer je tevreden bent met 97 dan zou ik niet upgraden naar 2000.

Hoi Joanna, :D

Eens met Sigma, beetje weinig geheugen om lekker te kunnen werken met 2000! (alhoewel, ik vindt dat een goed pakket....maar ja, '97 is ook niet slecht)

Je kunt natuurlijk ook naar de locale pc boer gaan en voor een paar tientjes wat geheugen bij kopen. (heb je op je mamaplankje nog lege slots?)

Tevens zou ik je wel adviezeren om of '97 eerst te deinstaleren of de pc helemaal opnieuw te vullen voor installatie van 2000. (of te wel, de boel er niet bij installeren)

Ik doe zelf regelmatig de boel opnieuw instaleren bij een upgrade, en anders draai ik regelmatig een image..houd wel van een schone pjoeter!

Maar goed, is jou pc.

Succes! :thumb:

Mamaplankje?

Yep! Zat daar ook al aan te denken, simmetjes heten ze toch? Nou, zal wellicht uiteindelijk daarop uitdraaien, ben bovendien gehecht aan deze PC.

Was ik ook van plan om eerst aanwezige software te deinstalleren.

Groeten,
:)

Kijk eerst eens wat er in je systeem past voordat je iets gaat kopen.

Re: Mamaplankje?

Geplaatst door joanne
Yep! Zat daar ook al aan te denken, simmetjes heten ze toch? Nou, zal wellicht uiteindelijk daarop uitdraaien, ben bovendien gehecht aan deze PC.

Was ik ook van plan om eerst aanwezige software te deinstalleren.

Groeten,
:)

Mamaplankje is natuurlijk moederbord. :p

Als je gaat shoppen, haal dan eerst even de zijkant van je pc af en check eerst of er nog ruimte is.

Zo ja, haal dan even het huidige geheugen uit zijn slot, en neem deze mee naar de winkel. Zo voorkom je dat je het verkeerde spul mee naar huis neemt.

Succes! :thumb:

Hoi Hoi,

Dat soort technische dingen laat ik natuurlijk doen, maar weet zeker dat er nog ruimte is heb daarover bij koop nog over geinformeerd.

Thx voor de support, guys!:thumb:

J.

Zorg dat je precies weet wat het type is van je computer, dan kunnen ze je het juiste geheugen meegeven.
Anders kun je mogelijk twee keer het ritje maken.

Geplaatst door joanne
Hoi Hoi,

Dat soort technische dingen laat ik natuurlijk doen, maar weet zeker dat er nog ruimte is heb daarover bij koop nog over geinformeerd.

Thx voor de support, guys!:thumb:

J.

Hoi Joanna, :D

De praatjes van een verkoper zijn lucht voor mij, zie het liever met mijn eigen ogen.

Je bent slechts 2 schroefjes verwijdert van de informatie! Meestal is het met pc's van jou type zo, dat er twee slots zijn voorzien.
Maar helaas, zijn deze meestal gevuld met twee rimmetjes van 32mb de stuk!

Dus zul je er een uit moeten halen, (of indien van toepassing allebei) en er wat sneller materiaal ingooien.

Om je een indicatie te geven DDR-ram (512) kost ongeveer 80 euro! (SDRAM is goedkoper, maar niet altijd leverbaar)

Een handige tip:
Als het goed is, zit er bij jouw pc een moederbord (mamaplankje :p )-boekje. Hierin staat dus precies op welke snelheid en met welk maximaal geheugen het bord is getest! (dit is dus zeer handig...en belangrijk om te checken)

Maar goed, je laat het door iemand doen met verstand van deze materie!

Wij wensen u SUCCES! (en een snelle pjoeter toe) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan