Office Professional Plus 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dathon

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2009
Vanavond startte ik outlook op en gaf hij opeens aan dat mijn office niet geactiveerd is. Ik heb deze computer sinds het begin van dit jaar en nog nooit enig probleem gehad tot vanavond. Volgens mijn broer komt het omdat de support van Microsoft op 2010 pakketten is gestopt en moet ik deze upgraden naar een hogere versie, alleen ik heb hier niet veel verstand van. Welke versie moet ik hebben, de 365? En als ik deze dan installeer moet ik dan ook opnieuw alle outlook gegevens invoeren of pakt hij deze gewoon op met alle mails?

Wat afloopt is de support en de updates. Het product heb je gekocht en moet je kunnen blijven gebruiken en dus ook activeren. Er zal dus iets anders aan de hand zijn met je installatie

Het upgraden naar een nieuwere versie levert in de regel weinig problemen op. Outlook neemt de bestaande instellingen over (minus de wachtwoorden als ik me goed herinner).

Zorg in ieder geval dat je een goede backup hebt. Mocht er is misgaan kun je de data altijd weer herstellen.

Hoe kom je aan deze Professional Plus licentie? Als hij al op de laptop zat bij aanschaf (originele aanschaf) is dit heel erg gek. Mocht het zo zijn dat de licentie er later pas op is gezet kan het zijn dat het een "illegale" versie is die niet door verhandelt mag worden, een MSDN of OEM licentie. Dit komt helaas het meeste voor met de Professional Plus licenties. Het is wel lastig uit te zoeken of dit zo is maar het kan in ieder geval de reden zijn dat er zich nu problemen voor gaan doen.

Voor je vraag of je naar 365 moet of een andere office versie kan ik je niet echt helpen, is maar net waar je zelf behoefte aan hebt. Office 365 brengt maandelijkse kosten met zich mee maar is ook het meeste up-to-date. Office 2019 betaal je maar eenmalig voor en zal ook nog wel even ondersteunt worden. Hier kun je in ieder geval het kosten plaatje voor je zien en beetje de verschillen lezen: https://www.esdstore.nl/blogs/microsoft/een-office-365-abonnement-of-een-office-aankoop-wa/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan