Office project 2007, verbinding met de printer werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijnb

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Goedemiddag,

Op de Terminal server bij ons krijg ik je melding: verbinding met de printer werkt niet. controleer de printer verbindingen en probeer het opnieuw. dit gebeurd al als ik CTRL + P gebruik. ik krijg ook nog geen lijstje met printers. in Office Word werkt het wel naar behoren. iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Marijn

Iets meer duidelijkheid zou mooi zijn:
a. Je noemt Project 2007, maar je praat vooral over Terminal Server.
b. Ik neem aan dat je probeert vanuit Project 2007 te printen, vanuit je Terminal Server sessie?
c. Ik neem aan dat je ook het succesvol printen vanuit Word bedoeld als in: Gedaan vanuit je Terminal Server sessie?
d. Printen vanuit Kladblok in Terminal Server, werkt dat ook?
e. Vanuit de Terminal Server: Printen op welke printer? Een printer die vanuit de Terminal Server beschikbaar wordt gesteld of een printer die je lokaal aan je pc hebt hangen van waaruit je de Terminal Server sessie doet?
f. Indien printer op de pc van waaruit je de Terminal Server sessie start: Heb je bij de systeembeheerder gevraagd drivers toe te voegen voor je lokale printer? Als geen werkende drivers voor de printer op de Terminal Server zijn geïnstalleerd is het niet mogelijk om effectief te printen op een printer die je vanuit je lokale pc meeneemt in de Terminal Server sessie.

Tijs.

@manamana: Ik zie niet wat die link met het probleem te maken heeft. Jouw link gaat over het toevoegen van de notities om afgedrukt te worden (dus met wat er wordt afgedrukt), maar niet over problemen met printen vanuit Project in het algemeen??

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik probeer inderdaad vanuit een terminal server sessie te printen ja.
Vanuit wordt kan ik succesvol documenten afdrukken, ook vanuit kladblok.
Het is een printer die op de file/print server geinstalleerd staat en die gedeeld wordt.
Dus de printers zijn geinstalleerd op de File Print server.
Ik heb de printers toegevoegd door de file print server te openen in mijn TS sessie vanuit de verkenner en daar vervolgens dubbelgeklikt op de printer die ik nodig had.

Maar het gekke is dat printen vanuit word en excel wel lukt. dus ik denk zelf dat het niet met printerconnecties te maken heeft. Ook zou het niet te maken kunnen hebben met printerrechten want die zijn er gewoon omdat ik kan printen vanuit andere programma's.

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik zou me erbij kunnen voorstellen dat er in je sessie geen geheugen meer beschikbaar is om te printen. Per slot is Project een behoorlijk 'intensief' programma, en kunnen de projecten een grote omvang hebben.

Al eens geprobeerd een supersimpel/superklein project te maken in Project en die te printen?

Andere suggestie: Een andere printerdriver laten installeren voor die printer (of de printer voor de 2e keer laten toevoegen, maar daar dan een alternatieve printerdriver ervoor gebruiken). Vooral Postscript drivers kunnen belastende/grote print-bestanden maken, dus als het mogelijk is een 'kleinere' printerdriver te proberen, dan zou dat kunnen helpen.
Mijn ervaring is dat PCL5 of PCL6 printerdrivers meestal geen grote wissel trekken, dus dat zou (als de printer met die printer-taal overweg kan/compatible is) een alternatieve printerdriver kunnen zijn.

Tijs.

Bedankt voor je snelle reactie.

ik heb inderdaad al eens een aantal letters getypt en geprobeerd te printen. maar zodra ik naar bestand ga en op afdrukken klik, krijg ik direct die melding. ik kom nog niet eens toe aan het selecteren van een printer. De printers functioneren goed. ook de drivers zijn goed anders kan ik met andere programma's ook niet printen. het is een virtuele terminal server met genoeg geheugen om een planning af te drukken. daar ligt het ook niet aan.
we hebben in een terminal server sessie 4 printers. dat zijn kleurenlaserjets all in one's. met PCL en PS drivers. maar zoals ik al zei, ik kom niet eens zo ver. als ik op bestand en dan afdrukken klik gebeurd er nog niets met printer drivers.

Alvast bedankt,

Je praat zojuist over een melding. Welke melding is dat?

Tijs.

verbinding met de printer werkt niet. controleer de printer verbindingen en probeer het opnieuw.

Misschien kan ik wel iets met die melding: Zou kunnen zijn dat er printers staan verbonden die niet meer bereikbaar zijn. Als dan Project een voorbeeld-scherm van de afdruk wil laten zien dan kan dat niet. Lijkt een beetje op een probleem bij ons op het netwerk, waarbij verbindingen met printers bestonden waarvan de server waar ze op gedeeld werden niet meer in het netwerk aanwezig waren.
Programma's zoals Acrobat Reader vonden dat 'niet fijn', dus heb ik overal de verbindingen met die niet-bestaande printers verbroken, waarna het wel weer goed/snel werkte.

Zo een paar suggesties daaromtrent: Kijk na of (in jouw sessie) alle printers in het Configuratiescherm -> Printer en faxapparaten wel écht bestaan/bereikbaar zijn. Liefst test je dat met een voorbeeldpagina te printen van alle daar getoonde printers en te checken of die prints ook echt uit de printer gekomen zijn.
Andere mogelijkheid is de verbinding te verbreken met alle gedeelde printers, behalve met eentje waar je zeker van bent dat die ook echt bestaat/werkt, en het dan nog eens proberen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan