Office werkt ineens niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Flow
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Flow

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2003
Hallo,

Al een aantal jaren werk ik met MS Office, maar ineens kan ik geen van de programma's (Word, Excel, Powerpoint) meer opstarten. Ik krijg de melding 'Deze toepassing is niet geinstalleerd'. Ik heb echter niets veranders of weggehaald. Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing moet zoeken?

Ander probleem is dat als ik via Start-Instellingen-Configuratiescherm naar Software ga, deze lijst ineens helemaal leeg is. Erg vervelend! Deze problemen lijken tegelijk begonnen te zijn, vandaar dat ik het ook meld, misschien gaat er dan bij iemand een lampje branden. Ook als je alleen een idee hebt m.b.t. de lege software lijst, hoor ik dat heel erg graag!

Alvast bedankt!
Sandra

Welke versie van Windows en welke versie van Office?

Groetjes,
Bennie

Oja, sorry, niet helemaal volledig geweest. Ik heb Windows ME en Office2000.

Ik heb toevallig twee dagen geleden mijn hele systeem gescand op virussesn en geen problemen gevonden, maar ik zal het nog een keertje doen, je weet het nooit. Verder gebruik ik heel regelmatig Spybot S&D, heb ik net nog even gedraaid, maar ook geen problemen daar.

Alvast bedankt voor jullie aandacht!

Als je PC "clean" is, kijk dan of je met systeemherstel naar een eerder herstelpunt kan gaan.

Groetjes,
Bennie

En als te tip van Bennie niet werkt: systeem herstel werkt niet altijd even goed bij ME, dan moet je de CD van Office erin doen. Volgens mij krijg je dan diverse mogelijkheden, o.a. herstellen of opnieuw instaleren
Dus Office herstellen of er overheen instaleren.

Groetjes
Falco

Bedankt voor jullie reacties!

Windows Update heb ik vanmiddag nog bezocht (geen updates nodig). Ik zal morgen systeemherstel eens proberen, ik ga nu eerst naar bed, genoeg van het gestaar naar en gezoek op de computer :))

Cd van office heb ik niet, ik heb de pc van iemand overgenomen, ik bedenk me nu dat het een illegale kopie kan zijn. Kan dat ermee te maken hebben, dat die er na een bepaalde periode mee ophoudt?? Zou me verbazen eigenlijk, ik werk er al jaren mee.

Goed, morgen met frisse blik verder!

Thanks!
Sandra

Nee, het ligt niet aan een kopie. Een kopie hoeft niet illegaal te zijn. Jammer dat je geen kopie hebt. Misschien een kennis??

Anders probeer dat systeem herstel.

We horen het nog.

Slaap lekker ;)

Falco

Helaas, systeem herstellen lukt niet. Om een of andere reden heb ik maar twee herstelpunten, beiden nadat de problemen begonnen.

Dat office niet werkt, daar kom ik wel uit, ik weet wel iemand die zeker een cd'tje heeft. Maar die uninstallijst is wel erg onhandig. Ik heb net even geprobeerd een nieuw progje te installeren en die staat nu keurig en geheel alleen in de lijst met software. Dus het lijkt erop dat hij gisteren iets heeft opgeschoond. Als iemand weet waar die gegevens bewaard zouden kunnen zijn, dan hoor ik dat graag. Of als er nog andere ideeen zijn.
Tot die tijd maar weer zoeken naar de uninstall bij de prog's zelf...

Thanks,
Sandra

Ja, dat systeem herstel werkt niet altijd even..
Erg vreemd wat op jou PC gebeurd.
Kun je een opstart lijst plaatsen hier? Dus wat opstart op jou PC. Voor deze lijst:
Start/Uitvoeren daarna typ : msconfig (zonder de:)
Bij nieuwe venster kies tabje opstarten.
Wat staat in dat lijst?

Groetjes
Falco

LOL. Niet handig he, een dubbele punt tussen haakjes :)

Oke, die lijst, pff, copy & past lukt niet (ik heb nog twee andere progjes waarin je die lijst kunt aanpassen, maar ook die weigeren c&P).

Daar gaan we:
- Rambooster
- TaskMonitor
- SystemTray
- LoadPowerProfile
- Disc Detector
- iKeyWorks
- WheelMouse
- ScanRegistry
- TkBellExe
- NvCplDaemon
- nwiz
- ccApp
- LoadQM
- devldr16.exe
- LoadPowerProfile
- SSDPSRV
- StillImageMonitor
- Machine Debug Manager
- True Vector
- Script Blocking
- ccSetMgr
- ccEvtMgr
- SchedulingAgent
- *StateMgr

Hmm, veel kan ik wel thuisbrengen, maar niet alles. Als je meer info nodig hebt van iets (de echte opdrachtregel), dan hoor ik wel.

Bedankt weer!
Sandra

Je kan uitvinken:
- Rambooster
- Disc Detector
- TkBellExe
- Load QM
- SSDPSRV
- Machine Debug Manager ALS jij niet met MS Visual Studio veel werkt!!

Grtz
Falco

Oke, thanks, ik ga wat opruimen zo. Rambooster laat ik overigens wel staan, sinds ik die gebruik, hangt mijn systeem echt veel minder (jaja, ik weet het, ik heb eigenlijk meer geheugen nodig).

Moet nu weg, je hoort het nog wel!

Hoeveel geheugen zit dan op je PC?

Je gebruikt S&D en volgens jou opstart lijst ook NAV 2004. Heb je ook SpywareBlaster op je PC?
En gebruik jij ook "poets" progjes, zoals RegSupreme of jv16 Power Tools???

Ik hoor het nog wel!

Groetjes
Falco

Er zit 256Kb op (bij 1Ghz en 40GB) en dat is redelijk snel bezet, ik heb vaak nogal veel tegelijk openstaan (mail, browser, 1 of 2 downloadprogjes, iets om af te spelen). Maar zoals ik al zei, sinds ik Rambooster heb, gaat het allemaal een stuk beter.

De prog's de jij noemt heb ik niet. Ik heb nog wel RegClean, Temp Cleaner en Window Washer. En verder ZoneAlarm Pro.

Nou ja, ik denk dat er niets meer aan te doen valt, ik heb net een prog verwijderd door de uninstall te zoeken in de program files map. Dat kan ook uiteraard, is alleen iets minder handig. En het lijkt of verder alleen Office ermee opgehouden is, dus dat moet ik maar opnieuw installeren.

Mocht je nog een goed idee of goede tip hebben, dan hoor ik het uiteraard graag. In ieder geval bedankt voor alle moeite (de anderen ook uiteraard)!

Sandra

p.s. ik heb alles uitgevinkt wat je genoemd had en mijn pc werkt nog! :)

Je hebt wel een redelijke PC, niets mis mee. Ik ken dat Rambooster niet, werk toch ook vaak met meerdere vensters.

Ik vroeg over “poets” programma’s omdat het is best mogelijk dat je met zo’n programma een of andere verwijdert.
Zone Alarm (ik zag dat in jou lijst) verwijdert niets, dus daar kon niet aan liggen.

Je kan nog kijken (mits je een backup aan laat maken) in de backups van bijv. RegClean. Deze poets progjes hebben de mogelijkheid om verwijderde bestanden terug te zetten. Dus een backup terug zetten.
Soms gaan dan programma’s opnieuw werken.

Ik hoop dat je Office opnieuw erop kan zetten.

Mocht je nog vragen hebben: we horen het.

Succ6 ;) :D
Groetjes
Falco

Het werkt allemaal weer!

Ik kan het dan toch niet uitstaan dat ik het niet goed krijg, dus ik ben nog wat gaan proberen. Ik heb een restore gedaan van mijn registry van een paar dagen geleden. En jawel! Behalve dat nu de lijst met software weer helemaal gevuld is, werkt ook MS Office weer! Het had dus blijkbaar toch wel met elkaar te maken. Ik snap nog steeds niet hoe het gekomen is, maar ben blij dat alles weer bij het oude is.

Iedereen bedankt voor de steun! :)

Sandra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan