office

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frandor

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2020
Ik gebruik windows 11, heb eerst office 365 een aantal weken geprobeerd maar toch gekozen voor office 2019.
Eerst 365 verwijderd en de nieuwe office geïnstalleerd, blijkbaar is er ergens iets van 365 achtergebleven want na een jaar 2019 te gebruiken moet ik nu telkens aanmelden bij 365??? en kan mijn 2019 niet gebruiken. Als ik mijn 2019 code invoer bij 365 start hij op maar dan in de 365 omgeving??? waarbij ik me telkens opnieuw moet aanmelden.

Hoe en waar kan ik dat veranderen, kwam ergens wel het volgende tegen ( url: ms-getoffice ) maar ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

Frandor

ik zou zeggen verwijder beide installaties van office grondig.
office verwijderen via de apps.
Daarna 2019 weer installeren met de bij behorende code en het werkt weer.
Zelf scan ik na een verwijdering altijd even met ccleaner om de restje op te ruimen van de achtergebleven de-installatie.

Hartelijk dank voor je antwoord,

Als dat de enigste en beste manier is, ga ik dat doen.
Zal eerst een backup van de mail maken, is er een voorkeur van het Ccleaner programma?
Frandor

Voor het verwijderen, daar heeft MS een tool voor, zie optie 2:

https://support.microsoft.com/nl-nl...erm.,vervolgens op Installatie ongedaan maken.
[FONT=&amp]Stappen voor het verwijderen van Klik-en-klaar- of MSI-installatiesMicrosoft Store[/FONT]
[FONT=&amp][FONT=&amp]Als u een Klik-en-klaar- of MSI-installatie hebt, verwijdert u Office met behulp van het configuratiescherm of downloadt u het verwijderhulpprogramma.[/FONT]
[/FONT]

1. [FONT=&amp]Klik op de onderstaande knop om het Office-verwijderhulpprogramma te downloaden.[/FONT]
    [FONT=&amp]Downloaden[/FONT]
  2. [FONT=&amp]Volg de stappen om de download te openen volgens uw browser. Wanneer u daarom wordt gevraagd in het venster Toepassing installeren, selecteert u Installeren en klikt u vervolgens op Ik ga akkoord bij de Microsoft Services Agreement.[/FONT]
    [FONT=&amp]Tip: Het kan enkele minuten duren voordat het hulpprogramma is gedownload en geïnstalleerd. Zodra de installatie is voltooid, wordt het venster Office-producten verwijderen weergegeven.[/FONT]

[FONT=&amp]Microsoft Edge of Chrome[/FONT]
    • [FONT=&amp]Klik in de linkeronderhoek met de rechtermuisknop op SetupProd_OffScrub.exe en kies Openen.[/FONT]

[FONT=&amp]Edge (ouder)[/FONT]
    • [FONT=&amp]Klik onder in het browservenster op Uitvoeren om het bestand SetupProd_OffScrub.exe te openen.[/FONT]

[FONT=&amp]Firefox[/FONT]
    • [FONT=&amp]Open het pop-upvenster, kies Bestand opslaan en vervolgens vanuit het browservenster in de rechterbovenhoek de pijl voor downloads > SetupProd_OffScrub.exe.[/FONT]
  3. [FONT=&amp]Selecteer in het venster Office-producten verwijderen de versie van Office die u wilt verwijderen en selecteer vervolgens Volgende.[/FONT]
  4. [FONT=&amp]Volg de aanwijzingen op de resterende schermen en start uw computer opnieuw op wanneer u daarom wordt gevraagd.[/FONT]
    [FONT=&amp]Nadat u uw computer opnieuw hebt opgestart, wordt het verwijderhulpprogramma automatisch opnieuw geopend om het verwijderproces af te ronden. Volg de resterende aanwijzingen.[/FONT]
  5. [FONT=&amp]Als u Office opnieuw wilt installeren, selecteert en volgt u de stappen voor de gewenste versie. Sluit het verwijderhulpprogramma.[/FONT]

Laatst bewerkt:
Via de MS tool is het gelukt, wel wil Microsoft heel graag 365 aan de man brengen.
Bij het opnieuw installeren de keuze 365 en de andere office versies de 2010 aangevinkt waarna 365 weer tevoorschijn kwam.
Uiteindelijk de tool maar onderbroken En office via het eigen instl. geïnstalleerd en met code geactiveerd.
Nu werkt het weer als voorheen, hopelijk blijft dat ook zo.
Hartelijk dank voor de ondersteuning en tips.
Frandor

Mooi.:thumb:
Het is een tool van de makers, die zullen toch wel weten hoe alles wat verwijderd moet worden ook verwijderd wordt.
Imho is geen aanrader om de software die je noemde te gebruiken, ook al hebben sommigen hier een andere mening over.

Maak een image van je installatie met een geschikte tool op je externe (backup) harde schijf, bijv Aomei Backupper en heb je een probleem dan kun je dit werkende systeem in no time terug zetten.
Je hoeft dan bij problemen de software die je noemde echt niet te gebruiken.

Dit geldt uiteraard ook voor andere programma's die nu wel werken, bij een probleem dat je niet zo snel op kunt lossen, zet de image terug.
Zorg altijd wel dat je eerst een backup hebt van alle data, maar dat deed je toch al regelmatig ;) .

Die image staat op mijn Nas (WD) waarvan de software Smartware niet meer werkt, daardoor deze noodoplossing.
Nu maar zien hoe ik weer toegang krijg op de nas. Smartware verwijderen en andere software installeren misschien?

Frandor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan