Office2003 Error 2769: Did not close 3 MSIHANDLES

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lugg

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Berichten
5
Bij lights-out distributie van Office 2003 wordt de installatie telkens afgebroken. De volgende foutmelding staat in de logfile:
_____________________________________________________________________

Executing Task:
Microsoft Office 2003
"C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe" /I \\Server\Pad\Office2003PRONL\AdminInstall\PRO11.MSI TRANSFORMS=\\Server\Pad\Office2003PRONL\AdminInstall\NW.MST LAUNCHEDFROMSETUP="1" SETUPEXEPATH="\\Server\Pad" SETUPEXENAME="SETUP.EXE" /qb- /l*v! C:\OfficeLog_Task(0001).txt LOGVERBOSE=1 CDCACHE="0" DWSETUPLOGFILE="C:\OfficeLog.txt" DWMSILOGFILE="C:\OfficeLog_Task(0001).txt"
Type: msi
Ignore Return Values: False
Reboot: False

Successfully launched MsiExec....
11-6-2008 13:16:25 Chained install return code: 1603

Exit code was an error.
Shutting down chained setup processing.
Set Verbose logging for subsequent setup.

***** Setup exits
11-6-2008 13:16:25
(return = 1603)
_____________________________________________________________________
In de Verbose logging:

Actie gestart 13:12:41: ISCacheLockedFeatureStates.
MSI (s) (38:CC) [13:12:41:234]: Transforming table CustomAction.
MSI (s) (38:CC) [13:12:41:265]: Transforming table Binary.
MSI (s) (38:68) [13:12:41:312]: Invoking remote custom action. DLL: C:\WINDOWS\Installer\MSI39.tmp, Entrypoint: IntelliCacheLockedFeatureStates
MSI (s) (38:68) [13:12:41:343]: Leaked MSIHANDLE (656) of type 790540 for thread 3436
MSI (s) (38:68) [13:12:41:359]: Leaked MSIHANDLE (655) of type 790540 for thread 3436
MSI (s) (38:68) [13:12:41:390]: Leaked MSIHANDLE (654) of type 790540 for thread 3436
MSI (s) (38:68) [13:12:41:406]: Note: 1: 2769 2: ISCacheLockedFeatureStates 3: 3
DEBUG: Error 2769: Custom Action ISCacheLockedFeatureStates did not close 3 MSIHANDLEs.
Er is een interne fout opgetreden. (ISCacheLockedFeatureStates 3 )
Actie beëindigd 13:12:41: ISCacheLockedFeatureStates. Retourwaarde 1.
MSI (s) (38:CC) [13:12:41:531]: Doing action: MaybeSkipMigrateFeatureStates
Actie gestart 13:12:41: MaybeSkipMigrateFeatureStates.
MSI (s) (38:CC) [13:12:41:578]: Transforming table CustomAction.

MSI (s) (38:CC) [13:12:41:609]: Transforming table Binary.

MSI (s) (38:64) [13:12:41:656]: Invoking remote custom action. DLL: C:\WINDOWS\Installer\MSI3A.tmp, Entrypoint: IntelliSkipMigrateFeatureStates
Actie beëindigd 13:12:41: MaybeSkipMigrateFeatureStates. Retourwaarde 1.
MSI (s) (38:CC) [13:12:41:718]: Doing action: MigrateFeatureStates
Actie gestart 13:12:41: MigrateFeatureStates.
Actie beëindigd 13:12:41: MigrateFeatureStates. Retourwaarde 0.
MSI (s) (38:CC) [13:12:41:796]: Doing action: ISResetLockedFeatureStates
Actie gestart 13:12:41: ISResetLockedFeatureStates.
MSI (s) (38:CC) [13:12:41:843]: Transforming table CustomAction.

MSI (s) (38:CC) [13:12:41:859]: Transforming table Binary.

MSI (s) (38:58) [13:12:41:906]: Invoking remote custom action. DLL: C:\WINDOWS\Installer\MSI3B.tmp, Entrypoint: IntelliResetLockedFeatureStates
MSI (s) (38:58) [13:12:41:937]: Leaked MSIHANDLE (739) of type 790540 for thread 3468
MSI (s) (38:58) [13:12:41:968]: Note: 1: 2769 2: ISResetLockedFeatureStates 3: 1
DEBUG: Error 2769: Custom Action ISResetLockedFeatureStates did not close 1 MSIHANDLEs.
Er is een interne fout opgetreden. (ISResetLockedFeatureStates 1 )
Actie beëindigd 13:12:42: ISResetLockedFeatureStates. Retourwaarde 1.
_____________________________________________________________________


De installatie gebeurt vanuit een administratief installatiepunt met SP3 erin gesplistreamd. Het probleem treedt alleen op wanneer de applicatie (via ZenWorks 7) geforceerd wordt aangeboden; dit gebeurt zo gauw het werkstation 'up' is in NDS dus pre-login. Een MSI/MST applicatie object werkt net zo min als een batch file.

Het rare is dus: wanneer er een gebruiker is ingelogd en deze start de applicatie (via NAL op simpelweg door de command line uit de batch file te runnen), dan werkt de installatie perfect, en precies zoals in de custom mst-file aangegeven. Enkel bij pre-login distributie ontstaat bovenstaande foutmelding.

Het MST-bestand is gemaakt via de ORK en moet gewoon kloppen; wanneer de installatie handmatig wordt opgestart loopt ie zonder problemen.
De Windows Installer 3.1 is geïnstalleerd op alle clients.

Het wijzigen van de manier waarop ZEN Workstation Helper de applicatie uitvoert maakt ook geen verschil; normal/unsecure system user, distribute in workstation security space of niet.

Het pakket moet unattended worden uitgerold en bevat nog een groot aantal andere applicaties, die allemaal correct worden geïnstalleerd (ook lights-out). Alleen Office geeft dus het hierboven beschreven probleem.

Het wordt mijns inziens dus niet veroorzaakt door ZEN, maar door de manier waarop het proces wordt uitgevoerd door msiexec.exe

Iemand een idee??


Een hele lap tekst, maar ik hoop dat iemand een tip heeft. Bvd!!
 
Laatst bewerkt:
Kan je de settings geven hoe je app in nds (console One) staan.

En welke rechten er op de share staan.
 
Re:

Ik heb voor de app verschillende instellingen gebruikt:

- Simpel object dat verwijst naar een batch-file (met hierin de command line naar de MSI inclusief transform)
- MSI/MST app

Beide staan op Force Run en Run Once, en zijn geassocieerd aan een Workstation Group.

Ik heb heb verder enkele instellingen aan- en uitgezet (run as unsecure system user, run in workstation security space when workstation associated en nog een paar andere) maar niets werkt tot nu toe.

Alle gebruikers hebben in de installatiemap rechten voor lezen en file scan.
 
Zo heb ik het ook geprobeerd, alleen dat lukt niet lekker.

Maak een applicatie object aan met de setup en hang daar dan weer je mst aan.
Zo lukte het mij om office te pushen.
 
Re:

Tnx voor je reactie Patrick, maar dat werkt helaas ook niet. Zelfde error (1603 / 2769)

Ik had al geprobeerd een simpel applicatie-object aan te maken dat verwijst naar SETUP.EXE, met de transform in de parameters, en ik had het geprobeerd door de command line die de Custom Installation Wizard aflevert in een batch-file te stoppen en deze geforceerd te runnen, maar in beide gevallen krijg ik exact dezelfde error als op de andere manieren. Op wat voor manier is het jou precies gelukt?

Alvast bedankt voor je reactie!
 
Re:

Ja deze had ik al gezien, en is ook hoe ik het doe..

Maar de eerste persoon antwoordt al met:

You have to associate the MSI to user objects instead of workstation objects, otherwise the MSI will not install. Set it to run as unsecured and force run it and you are done.

Maar aangezien ik 'm pre-login wil installeren MOET ik het object wel associeren aan een Workstation; aan User koppelen kan dus niet. Er is immers geen user inglogd.

Zou het nou echt niet kunnen? Ik bedoel dat die MSI gewoon überhaupt niet werkt if associated to workstation?

Of is er mschien een manier om wél aan User te associeren, maar dat het toch werkt met lights-out distributie?

Bedankt alweer ;)
 
Heb inmiddels alle opties uitgeput, gaat niet werken. Ik vrees te moeten concluderen dat Office (iig dmv de MSI) niet kan worden geïnstalleerd als System; maw er moet een user zijn ingelogd.

Ik heb het opgelost door eerst aan Workstation een object te associeren dat het register wijzigt om het werkstation automatisch te laten inloggen in Novell en Windows, en vervolgens een (aan de pre-defined user geassocieerd) object dat Office (en een aantal updates, viewers etc) uitrolt. Afsluiten met het terugzetten van de registerwaarden en een shutdown, en bij de volgende boot is office geïnstalleerd.

Mocht iemand me er nog van kunnen overtuigen dat het wel kan dan graag! Zo niet dan is deze thread wat mij betreft afgesloten.

Iig bedankt voor de hulp ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan