Office2010 naast office2007??

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hallo,

Kan je office 2010 op een pc draaien waar reeds office2007 op staat of moet de 2007 eerst volledig vewijderd worden?

gr.Jan

Op mijn PC draait Office 2003, 2007 en 2010. Dit omdat ik klanten moet kunnen bedienen met die versies.
Ze draaien zonder problemen naast elkaar.
Al is het wel zo dat ik alleen Office 2010 volledig geïnstalleerd heb staan en van de andere 2 alleen Excel.

Omdat ik weet dat de installatie van 2010 nogal eens moeilijk kan doen als er al een andere versie van Office op staat heb ik eerst alles verwijderd, toen Office 2010 volledig geïnstalleerd en daarna alleen Excel en de gedeelde onderdelen van Office 2007 en daarna alleen Excel en de gedeelde onderdelen van Office 2003.

De gedeelde onderdelen zorgen er o.a. voor dat je ook de juiste VBA van de verschillende versies hebt.

Laatst bewerkt:
Ok, handigste methode is om met de oudste te beginnen, daarin de Geavanceerde installatie-modus te kiezen, & dan de installatie-map bv. in Office 20xx te wijzigen. Zo idem verder met opvolgende Office-installaties, waarbij je de optie oude versie verwijderen natuurlijk even moet uitschakelen.

Overigens kan deze methode ook gebruikt worden voor multi-boot besturingen & andere programmatuur.

2 reacties, 2 ervaringen, maar beide zeggen in ieder geval dat het kan.
En dat is het antwoord op je vraag zoals gesteld in de titel :)

Laatst bewerkt:
Eeuuhhh... Oeps!... Herinner me opeens een klein dingetje..:

Het enige wat met Office-pakketten niet lukt, op geen enkele manier voor zover ik weet, is meerdere instanties van Outlook installeren.

Daar moet je dus of de oudere versie verwijderen, of je moet de nieuwe tijdens een aangepaste installatie niet installeren door het in de lijst als niet beschikbaar in te stellen.

Hier ben ik terug..

Het is me gelukt om de 2010 netjes naast de 2007 te installeren met de voorgaande tips maar er is 1 probleempje:
telkens in bv. word2007 open en afsluit en daarna word 2010 open krijg ik de melding :even geduld ....de installatie wordt geïnitialiseerd,
precies of het de eerste keer is dat het geïnstalleerd wordt.Dit gebeeurd ook omgekeerd.Dit is toch irritant aangezien die initialisatie een paar minuutjes duurt.

Is dit normaal of is er iets mis?

Gr. Jan

Plaats het volgende in een bestandje met de extensie .reg en voer hem uit:

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\Options]
"NoRereg"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Excel\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\PowerPoint\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Access\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Publisher\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Infopath\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Word\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Excel\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Outlook\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\PowerPoint\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Access\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Publisher\Options]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Infopath\Options]

Wow! snelle reactie edmoor!

nu kan ik het niet proberen maar morgen laat ik je weten of het gelukt is.
Kan je iets van uitleg geven hoe dit veroorzaakt word en wat die .reg eraan doet?
Blijkbaar is dit een meer voorkomend probleem?

Gr. jan

Het is een onhebbelijkheid van Office.
Die .reg zorgt ervoor dat er niet automatisch opnieuw geïnstalleerd gaat worden.
Ik heb dat vaker gezien en dit verhielp het probleem.
Het is 1 van de redenen van de installatie volgorde die ik in #2 noemde, dan loop je niet tegen dit probleem aan.
Al is dat ook niet echt een garantie.

Laatst bewerkt:
Ok,ik zal het in die volgorde proberen t.t.z. eerst de 10 en daarna excel en word 2007
Wat bedoel je met gedeelde onderdelen?is dit een een aparte selectie die je kan maken in de custom setup?

Gr. Jan

Ok, dank je wel,

vannacht zal ik het proberen en morgenochtend post ik het resultaat.
Het is voor een collega en op het werk hebben wij enige tijd om dit te proberen.

Gr. Jan

Het is gelukt met de registeraanpassing,alvast bedankt daarvoor.

Hebben we nu een ander probleem: documenten die aangemaakt word in zowel word 2007 en 2010 als die opgeslagen zijn en we willen die openen worden ze allebei
geopend met word 2007(dubbelklikken). Bestaat er een mogelijkheid om de bestanden die aangemaakt zijn in 2007 te openen(dubbelklikken) in 2007 en idem voor 2010 bestanden?
Omdat je zelf zegt dat je ook 3 versies draaien hebt om verschillende bestanden te kunnen openen.Natuurlijk kan je word eerst openen en dan het bestand kiezen maar hoe weet je dan
als je een nieuw bestand binnen krijgt met welke versie hij aangemaakt is?

Gr. jan

Office 2007 en 2010 maken gebruik van dezelfde extensies en er kan per extensie maar 1 programma aan gekoppeld zijn.
Als dat nu 2007 is en je wilt 2010 openen dan kan dat dus niet via een document en zul je eerst Excel of Word van 2010 moeten starten en daarna, vanuit dat programma kiezen wel document je wilt openen.
Zo doe ik het zelf tenminste wel.

Ok

Is het mogelijk om 2010 te kiezen ipv 2007 om documenten bij dubbelklik te openen.
Ik heb reeds geprobeerd-rechts klik-openen met-programma kiezen- en word 2010 te kiezen maar zie alleen word staan,of moeten de systeembestanden(of zoiets) zichtbaar gemaakt
worden in configuratiescherm-mapopties?

Gr. Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan