Office365 koppeling met Sharepoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ametius

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2016
Berichten
18
Wij gaan naar de cloud en gaan werken met SharePoint.

Als ik nu Word (Office365) open, slaat hij automatisch op in OneDrive.
Is het mogelijk om deze 'standaard' locatie aan te passen zodat hij naar SharePoint verwijst?

Of is het mogelijk dat als je een Word (Office365) document hebt aangemaakt dat je kan zeggen: Opslaan als en dan toch kan kiezen voor SharePoint.
Ongeveer hoe het nu ook bij Office 2016 lokaal op Word kan.

Ik weet dat Workspace365 een voorbeeld is waar dit realiseerbaar is. Dan kan je klikken op een 'Word tegel' en opent een venster met jou SharePoint structuur.
Echter willen we dit niet binnen het bedrijf toepassen.


Weten jullie mogelijkheden??

Groetjes!
 
Kijk eerst hier, mogelijk is dat genoeg. Is wel voor een oudere versie van Office, maar ik zie niet waarom het structureel anders zou zijn in nieuwere office versies, behalve de bediening.

Zoals ik het ooit heb ingesteld meen ik me als volgt te herinneren (als evt. alternatief voor wat ik hier boven gelinkt heb):
a. Log in de Sharepoint space vanaf Internet Explorer, en zorg ervoor dat je aanvinkt dat je permanent ermee verbonden wilt zijn/blijven. "Blader" naar de juiste sectie van de Sharepoint space wat je als standaardmap zou willen gebruiken. Kopieer de URL in de adresregel voor stap b.
b. Maak een netwerkverbinding met schijfletter met de Sharepoint space "map" van a., met het vinkje aangezet dat de credentials onthouden moeten blijven én dat de verbinding bij elke keer aanmelden weer hersteld/gemaakt moet worden.
c. Maak de schijfletter van b. de standaard opslagmap-locatie in de opties m.b.t. bestandslocaties in Word.

Moeten credentials alsnog verwijderd worden (vanwege verkeerde url, verlopen/veranderde gebruikersnaam of wachtwoord etc.) dan kun je Referentiebeheer raadplegen en daar evt. referenties verwijderen (of wachtwoorden ervan aanpassen etc.):
control.exe /name Microsoft.CredentialManager

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eerst hier, mogelijk is dat genoeg. Is wel voor een oudere versie van Office, maar ik zie niet waarom het structureel anders zou zijn in nieuwere office versies, behalve de bediening.

Zoals ik het ooit heb ingesteld meen ik me als volgt te herinneren (als evt. alternatief voor wat ik hier boven gelinkt heb):
a. Log in de Sharepoint space vanaf Internet Explorer, en zorg ervoor dat je aanvinkt dat je permanent ermee verbonden wilt zijn/blijven. "Blader" naar de juiste sectie van de Sharepoint space wat je als standaardmap zou willen gebruiken. Kopieer de URL in de adresregel voor stap b.
b. Maak een netwerkverbinding met schijfletter met de Sharepoint space "map" van a., met het vinkje aangezet dat de credentials onthouden moeten blijven én dat de verbinding bij elke keer aanmelden weer hersteld/gemaakt moet worden.
c. Maak de schijfletter van b. de standaard opslagmap-locatie in de opties m.b.t. bestandslocaties in Word.

Moeten credentials alsnog verwijderd worden (vanwege verkeerde url, verlopen/veranderde gebruikersnaam of wachtwoord etc.) dan kun je Referentiebeheer raadplegen en daar evt. referenties verwijderen (of wachtwoorden ervan aanpassen etc.):
control.exe /name Microsoft.CredentialManager

Tijs.

Sorry voor de late reactie.

Ik heb je opties gevolgd en van SharePoint een mapping gemaakt.
Echter krijg ik dan teveel mappen te zien die de gebruiker eigenlijk niet mag zien. (Zie hieronder)
Knipsel.PNG

De mappen die nu 'verborgen' zijn, worden gewoon weergegeven voor de gebruiker. Deze heb ik handmatig moeten verbergen...
Dit lijkt mij niet handig voor ons om voor 100 gebruikers dat te moeten doen.

Is er een oplossing dat deze mappen automatisch niet zichtbaar zijn voor gebruikers wanneer ze deze mapping aanmaken?
We zijn er bijna!!

Met vriendelijke groet,

Ametius
 
OctaFish,

Wat maakt dat nou weer uit? Sorry dat ik de Quote knop gebruikte, maar jou reactie heeft geen toegevoegde waarde op mijn vraag die hier besproken wordt.
Het beste kan je mij hierover dan een privébericht sturen i.p.v. dit op een post plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Ametius
 
Lijkt me dat de sharepoint beheerder rechten moet gaan uitdelen, liefst per nieuw gemaakte gebruikersgroepen, met de gerechtigden per map in een of meerdere gebruikersgroep, op de mappen, want verbergen is geen (goede) optie.

Ik neem aan dat er voldoende info op youtube/Google te vinden is daaromtrent. Zou (uit mijn hoofd) zowel via een webbrowser of via PowerShell moeten kunnen maar mogelijk ook nog andere methodes.

Tijs.
 
Tijs,

Bedankt voor de informatie.
Ik ben het helemaal met je eens dat het verbergen geen (goede) optie is. Ik zal de beheerder van SharePoint dit meegeven en we gaan kijken wat we kunnen doen.
Zelf ga ik ook even op YouTube/Google rondneuzen hoe dit te regelen is. (Iets met onafhankelijk willen zijn van externe partijen ;) )

Bedankt!

Ametius
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan