officejet 710

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenz

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Berichten
99
Ik ben op zoek naar een driver voor hp officejet 710, zodat deze werkt onder windows XP. Op homepage van HP kon ik alleen software vinden maar geen driver voor deze printer. Wel een mogelijkheid om een cd te bestellen, maar dit kost weer 15 euro... Weet iemand nog een site waar deze driver van te downloaden valt?
 
voor de officejet 700 heb je niks aan?
 
XP ondersteunt de office jet 710 niet, vandaar dat je geen driver vindt op de HP site. Je zult dus op zoek moeten gaan naar een alternatieve driver waar de 710 hopenlijk wel op draait (succes met zoeken en proberen). Misschien staat er in het instructieboekje een andere driver waarmee de 710 compatibel is?
Of heb je de printer van iemand overgenomen die hem onder XP ook niet aan de praat kreeg? Vraag dan eens wat na, wie weet?

Je kunt overwegen om W 98 of 2000 te installeren, hiervan kun je wel drivers vinden, en dan printen / scannen / kopieren via W98 / 2000.

groetjes

math wenders
 
Ik probeer dit probleem voor iemand anders op te lossen. Deze heeft nl. net een nieuwe pc gekocht met nu dus Xp .Printer had hij al en wil deze blijven gebruiken als dat mogelijk is.
 
Voorgeschiedenis is duidelijk.

XP zal de printer niet kant en klaar ondersteunen. De optie van Jheroen en Jkoelam zijn bedoeld voor W 2000 / NT en dat zal wel niet lukken.

Laat je kennis toch eens in het HP boekje zoeken naar een andere printer die compatibel is met de 710. Misschien wordt die andere printer wel door XP ondersteunt, en zou je die andere driver kunnen gebruiken.
Of probeer eens om XP als volgt te foppen±
via start/instellingen/ conf. scherm/printers en fax/printer toevoegen/volgende: aanvinken: lokale printer....uitlaten: mijn pug en..... plus netwerkprinter.../
aanklikken: deze poort LPT1 (aanbevolen)/en links HP aanklikken en rechts zoeken naar een model office jet wat in de buurt van de 710 ligt (begin met de lage getallen) en gebruik die driver als basisdriver. Misschien dat het lukt om XP bij de neus te nemen.

math wenders
 
Geplaatst door frenz
Ik probeer dit probleem voor iemand anders op te lossen. Deze heeft nl. net een nieuwe pc gekocht met nu dus Xp .Printer had hij al en wil deze blijven gebruiken als dat mogelijk is.

Ik vermoed dat je toch die CD,van HP, zal moeten aanschaffen. Nu 15€ is ook geen onoverkomelijk bedrag.Een nieuwe printer kost meer.
 
De driver op die link, zijn voor de 700 Series en lijkt me dat de 710 ook in die reeks hoort.

En de drivers voor 2000 kun je vaak in XP gebruiken)
 
Jheroen / Jkoelman

Mogelijk kan jullie tip toch werken, ik had jullie reactie niet nagekeken.

op www.hp.nl kun je inderdaad zoeken naar officejet 710. Vervolgens verschijnen de zoekresultaten, de 1e aanklikken, vervolgens windows XP aanklikken en daar staan 2 opties: de cd waarvoor betaald moet worden, en de sofware voor de 700 serie die gratis gedownload kan worden. Het proberen waard (en weer wat geleerd)!!
 
ik zal het proberen met de driver voor de hp 700 /windows 2000.
 
Helaas, het werkt niet. Heb nu toch maar de cd met driver besteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan