Officejet G55 niet in netwerk met Windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucky I

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Ik heb een nieuwe computer gekocht met Windows 7. Mijn vorige laptop was altijd aangesloten via het netwerk op mijn printer, de HP Officejet G55 (dus delen etc. staat in ieder geval aan).
Ik heb internet al afgespeurd, maar het lukt mij maar niet de printer werkend te krijgen.
Ik heb mijn nieuwe computer (Win 7) met de USB-kabel direct aangesloten op de printer. Er werd een stuurprogramma gedownload en ik kon printen. Toen ik de computer weer in het netwerk ging aansluiten kon ik wel de printer selecteren, maar krijg ik de foutmelding dat er geen stuurprogramma aanwezig is.

Ik ben al dagen/uren bezig, ben niet zo heel technisch, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Niet helemaal duidelijk wat je totnutoe gedaan hebt, maar (als de printer over zijn eigen netwerkverbinding beschikt, dus niet wordt gedeeld vanaf een andere computer) zegt de handleiding het volgende:
Uw HP JetDirect-printserver op een later tijdstip installeren
(model G55, G55xi, G85 en G85xi)
Raadpleeg voor de meest recente informatie de web-site van HP onder URL:
http://www.hp.com/go/all-in-one
Als u de HP JetDirect-printserver 170x hebt aangeschaft, dient u over onderdeelnr.
J3258B te beschikken voor volledige netwerkfunctionaliteit. Als u onderdeelnr. J3258A
hebt, is via het netwerk alleen afdrukken mogelijk.

Ga als volgt te werk om de printserver te installeren
1 Volg de instructies die bij de HP JetDirect-printserver worden geleverd, installeer
de apparatuur, maar gebruik niet de CD-ROM die in het printserver-pakket wordt
geleverd.

2 Plaats de HP OfficeJet G Series CD-ROM in het CD-ROM-station van uw PC om de
software te installeren.
3 Wanneer u aangekomen bent bij het dialoogvenster Setup-type kiest u
Netwerkprinter.

Zou me dus niets verbazen dat je eerst weer de HP software moet deïnstalleren en opnieuw beginnen, maar dan met Setup-type Netwerkprinter.

Houd daarbij ook alvast een afdruk van de huidige netwerkinstellingen van het HP-apparaat bij de hand. Helaas niet helemaal duidelijk uit de handleiding, maar lijkt me dat je het kunt bereiken via (op het apparaat zelf) het drukken op
3 (Rapport afdrukken) -> 4 (Menu-instellingen)
of
3 (Rapport afdrukken) -> 5 (Zelftestrapport)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie Tijs! De printer is wel gedeeld met nog een andere computer en is daarmee aangesloten dmv een USB kabel. Ik denk dus dat de printer geen eigen netwerkverbinding heeft?
Ik heb een zelftestrapport gemaakt, maar weet niet goed wat ik daarmee kan doen?

Dat zelftest-rapport heeft nu geen zin, helaas, omdat je blijkbaar niet over de netwerkgeschikte versie van de printer beschikt.

Hmm... ik had blijkbaar uit jouw kleine 'aantekening' "(dus delen etc. staat in ieder geval aan)." moeten halen dat het tóch om een gedeelde printer gaat.

Ok, dan moeten we toch minstens weten
1. Welk besturingssysteem er draait op die computer die momenteel de printer deelt.
2. Doe ook een schermafdruk van het tabblad Delen als op de printer (zittend achter die delende computer) wordt gerechtsklikt, Eigenschappen gekozen en dan tabblad Delen.
3. Geef ook de computernaam van de delende computer.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, dan moeten we toch minstens weten
1. Welk besturingssysteem er draait op die computer die momenteel de printer deelt. Windows XP
2. Doe ook een schermafdruk van het tabblad Delen als op de printer (zittend achter die delende computer) wordt gerechtsklikt, Eigenschappen gekozen en dan tabblad Delen.Zie bijlage
3. Geef ook de computernaam van de delende computer.Sorry, ik weet niet waar ik dit kan vinden?

Bijlagen

• Officejet G55 delen.jpg
    Officejet G55 delen.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 50
Naam van de pc (2 manieren) in XP:
1. Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Computernaam -> Wat er staat rechts van "Volledige computernaam"
2. Start -> Uitvoeren -> cmd /k hostname

Tijs.

De naam van de computer is: boven

Ik heb ondertussen ook een e-mail van hp-ondersteuning gekregen met als antwoord:
"Bedankt voor uw reactie. Daar uw All-In-One zelf geen netwerkkaart heeft, kan deze dus ook geen eigen IP-Adres hebben.
Wat u mogelijk in het verleden dan heeft gebruikt is de Printer Deel functie binnen Windows. Uw All-In-One is dan gewoon via de USB-kabel op een computer aangesloten. En binnen de computer (windows) wordt de printer dan "gedeeld". De computer dient dan wel via een netwerkkaart aangesloten te zijn op het netwerk (router). Anders is deze dan ook niet te benaderen.
U kunt dan via een andere computer de printer benaderen door middel van het ipadres van de computer waarop de All-In-One via de usb-kabel is aangesloten.
HP ondersteund deze Deel functie binnen Windows niet en wij kunnen dan ook de goede werking daarvan niet garanderen. Wilt u gebruik maken van deze Deel functie dan adviseer ik u contact op te nemen met Microsoft, zij kunnen u dan uitleggen hoe u de Deel functie binnen Windows 7 kunt installeren/gebruiken."

Met dit antwoord kan ik weinig en dat delen had hij ook al uitgelegd...
Tijs, complimenten voor al jouw kennis!!!

Ik ben nu 16 jaar systeembeheerder, dus daar heb ik die kennis (o.a.) vandaan.

Ok, nu terug naar je probleem: Wat je in de eerste plaats kunt proberen is het volgende: Open het Printers gedeelte op de Windows 7 computer.
Rechtsklik op de HP Printer die daar als het goed is nog in aanwezig is, kies Eigenschappen en ga naar tabblad Poorten.
Klik op "Poort toevoegen", kies type Local Port, en vul als naam in: \\boven\hpboven
Vink die nieuwe lokale poort aan, zodat naar die poort wordt afgedrukt. Druk op Ok.
Kijk of het werkt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen mogelijkheid om iets te wijzigen in "eigenschappen". Ik heb een printscreen gemaakt.

Bijlagen

• Officejet poort wijzigen.jpg
    Officejet poort wijzigen.jpg
    105 KB · Weergaven: 61
&^&*)%$ Microsoft...

Ok, je zult blijkbaar de printer opnieuw moeten toevoegen om een lokale poort beschikbaar te stellen. Let op dat het om een LOKALE printer gaat, dus niet om een netwerkprinter (dit ook vanwege de LOKALE poort die je gaat aanmaken):
Kijk hier, in het stuk van "Arthur Xie".
Natuurlijk zul je dan als lokale poort moeten maken (zie vorige posting): \\boven\hpboven
en het juiste printermerk + type aangeven die bij jou van toepassing is.

Hopelijk werkt dit wel.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ontzettend bedankt!!

Het werkt! Ontzettend bedankt voor de hulp, ik ben er heel erg blij mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan