Officejet via Jetdirect printerserver werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Officejet G55 aangelosten op HP Printerserver Jetdirect170. Laatste via Vigor router aan PC.
Heb software HO geinstalleerd onder W2K en deze vindt op een IP adres een aansluiting Maar het herkende apparaat is niet de Officejet maar een Centronics plotter. test pagina vanuit Jetdiect lukt niet wel staat er een IP adres in de router. Hoe krijg ik deze ergenis voor elkaar ?

Alternatief

ALs je ze allemaal even als .pdf toegemaild wilt kriojgen mail dan even naar frans.web@zonnet.nl dan stuur ik ze toe (en alleen voor dit doel en nergens anders voor privacy toch..)

Stond deels in andere topic

Seedorf, allereerst hartelijk dank voor hegt meedeken een aantal links had ik al gevonden en geprint om mee te nemen in mijn onderzoek.
Heb dus eerst lokaal aangelsloten op ME desktop om vervolgens " om te bouwen " naar netwerk adres. Dus Jetdirect/router ertussen. Maar begreep niet goed wat voor poort ik daar moest maken. Leverancier Jetdriect gebeld maar die was even bezig. Had ook mijn W2K laptop bij me waar printen ook op stond. Nogeens wat rond kijken en ach nog eens proberen een test pag af te drukken......en die komt er uit !!!!! Ook scannen lukte e.d. Ongelofelijk. Vervolgens dit op desktop Me ook gedaan en netwerk wizard gedraaid en deze vond ja je raadt het al de G55. Maar nog wilde deze niet scannen e.d. Zag dat er nu 2 officejet´s stonden dus alles er weer af en opnieuw. Instal liep perfect (na eerdere al bug HP voor netwerk in ME gedaan te hebben) en weer gevonden en hij doet het.
Na het verplaatsen van de G55 zagen we dat de stekker niet lekker zat. Dus al met al denken we dat dat misschien wel het echte probleem was. Maar ja dat is achteraf.
Dus hij doet het en nu op naar de volgende uitdaging een HP Laserjet5 met ingebouwde printerserver op de router/netwerk aansluiten. Allen die gehlopen hebben nogmaals dank. Frans (en mijn vriend voor van wie de G55 is)

Attendeer de beheerder over dit bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan