• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

offset formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

allright48

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Goedemiddag,

Wie zou mij kunnen helpen met het maken van de formule. Ik heb weinig ervaring met deze, heb geprobeerd deze in te voegen, alleen kom ik er niet uit. Het bestand bestaat uit 3 werkbladen, waar het eerste blad een totaaloverzicht is van het aantal mensen dat op dagbasis beschikbaar is, dit is op basis van het 2e en 3e blad (kennis gebied en werkdagen/beschikbaarheid). Mag eventueel ook een andere formule worden als dit eenvoudiger is.

Iedereen alvast bedankt voor het lezen en meedenken!!

Bijlagen

Zoveel views en geen reacties, dat betekent dus onduidelijkheid.

Kun je eens toelichten hoe je aan de getallen in de eerste tabel komt?
Geef een paar CONCRETE voorbeelden.

voorbeeld:

Piet kent gebied noord (tabblad gebieden) en is op maandag beschikbaar (tabblad beschikbaarheid). Op tabblad 1 verschijnt dus een 1. Dorien en Jan zijn ook inzetbaar op gebied noord, maar werken niet op maandag, zij worden dus niet in de telling meegenomen in het 1e tabblad. De aantallen op de overige gebieden kloppen al niet meer.
Geen idee of dit de makkelijkste formule is om dit te berekenen, wellicht kan het met een andere formule eenvoudiger.

Tabblad gebieden bestaat niet, bedoel je kennismatrix?
I.p.v. tabblad beschikbaarheid, bedoel je niet tabblad personieel om te kijken wie wanneer beschikbaar is?
Tabblad 1 bestaat niet, ik neem aan dat je tabblad beschikbaarheid wilt invullen?

Tabblad gebieden bestaat niet, bedoel je kennismatrix?
I.p.v. tabblad beschikbaarheid, bedoel je niet tabblad personieel om te kijken wie wanneer beschikbaar is?
Tabblad 1 bestaat niet, ik neem aan dat je tabblad beschikbaarheid wilt invullen?

excuses, dat zijn inderdaad de juiste benamingen van het tabblad.

Ok. Met Power Query kan ik het e.e.a. wel vrij gemakkelijk aan elkaar knopen.

Bijlagen

Kom je er niet uit meldt je je maar weer.

Vermeld dan ook even of je Excel 365 gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan