• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Offset of Copy vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Vrienden,

Ik heb deze vraag net in een andere vorm gesteld. Echter ik denk dat ik het antwoord al heb...Alleen weet ik niet hoe ik de vraag in zijn geheel kan verwijderen :confused: Ik heb de volgende conclusie getrokken.

1. Offset werkt alleen als je deze gebruikt op het zelfde blad. M.a.w. bijvoorbeeld gegevens vanuit een Userfrm naar een blad schrijven. Er mag dus niet een VBA code in voor komen waarbij naar een aander blad wordt verwezen middels worksheets("blabla"). Select en dan offset etc. Doe je dit dan krijg je foutmelding 1004 dat de range en dergelijke niet gedefinieerd kan worden Klopt deze stelling/conclusie ?

2. Als je gegevens wilt wegschrijven is de VBA code om te kopiëren functioneler dan offset!
Klopt deze stelling/conclusie ? N.b. ik moet overigens wel zeggen dat het copy and paste geflikker tussen de schermen niet echt een gelikte uitstraling geeft.

Graag hoor ik van jullie of ik gelijk heb, of dat ik er echt niets van snap :p

Groet,
Allard

1.

Je kan wel naar andere tabbladen gaan, alleen mag je niet selecteren.

2.

Ik zie niet in hoe Copy een substituut kan zijn voor Offset. Die doen beide gewoon iets anders.

Het geflikker ga je tegen door:

- fatsoenlijke code te schrijven, zo min mogelijk Select en Activate dus

- ScreenUpdating op False te zetten aan het begin van de code.

Wigi

1.

Je kan wel naar andere tabbladen gaan, alleen mag je niet selecteren.

2.

Ik zie niet in hoe Copy een substituut kan zijn voor Offset. Die doen beide gewoon iets anders.

Het geflikker ga je tegen door:

- fatsoenlijke code te schrijven, zo min mogelijk Select en Activate dus

- ScreenUpdating op False te zetten aan het begin van de code.

Wigi

Hallo Wigi en wederom bedankt........ :rolleyes:

In reactie op je eerste stelling....Ik ga eens kijken hoe ik dat voor elkaar krijg.

in reactie op tweede stelling....Ja als je het zo stelt klopt het. Maar waar ik het voor gebruik, en dit is het wegschrijven van gegevens, gebeurd er wel hetzelfde alleen is het als het ware, om het toch een naam te geven, realtime. Ik zal het proberen uit te leggen wat ik bedoel ten aanzien van het gebruik.

Ik heb op een blad een userform gemaakt (ook deze week geleerd:D ) Zodra ik op de knop wegschrijven druk worden alle variabelen gedefinieerd en weggeschreven Het userform staat op het zelfde blad. Op een ander blad heb ik geen userform maar een rekenblad gemaakt (ik weet nog niet hoe ik dit kan samenvoegen en of dit uberhaupt kan, maar ik ben aan het leren :)) Als ik daar op de knop druk definieer ik ook alle variabelen die weggeschreven worden en in het tweede deel van code kies ik het blad waar het naar toe moet. Maar goed, dan krijg ik dus code 1004 en range etc.

Voor wat betreft je opmerking over codes vereenvoudigen en fatsoenlijk te schrijven, daar heb je gelijk in. Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik er wel tussenuit kan halen en wat niet zonder de code op de hobbel te krijgen, maar ook dit is een leermoment voor mij.

Lange reactie op je antwoord *sorry*

!!Eureka!! Wigi Bedankt!!!!!

Beste Wigi,

Je hebt mij echt superfantastisch geholpen met dit vraagstuk. Door mij aan het denken te zetten over het wel of niet selecteren van de sheets i.c.m offset is het mij gelukt dit probleem op te lossen.

Heel erg bedankt voor het op weg helpen van deze vba dromer :D

Groet,
Allard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan