ogg-bestanden naar mp3 branden met Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb Nero 5.5.

Nu wil ik rechstreeks een ogg-bestand naar een mp3-bestand branden zonder het eerst te moeten omzetten met een ander programma.

Kan dit met Nero ?

IK heb al de plugins al geinstalleerd.

Nee.. Nero ondersteund alleen mp3 en wave geluidsbestanden. Je zult ze toch eerst moeten omzetten met een ander programma.
Klik hier ff voor een handig programmatje.

Ik kan toch gewoon ogg bestanden branden ook.

Maar dit is dan vaan ogg naar het gewone audio formaat.

Maar van ogg naar mp3 lukt dus niet ??

Laatst bewerkt:
Nee van OGG naar MP3 lukt niet met nero.. maar je kunt natuurlijk wel een iso-schijf aanmaken en de ogg bestanden branden maar ik neem aan dat je de bestanden wil afspelen in een mp3speler of cd-speler.

Dat is de bedoeling ja.

Verlies ik veel kwaliteit als ik ze eerst omzet van ogg naar mp3 ?

Ik heb zelf niet alle plugins geïnstalleerd, dus ik weet het niet zeker, maar je kunt eens kijken in Nero burning rom > extra > bestanden encoderen. Daar kun je bestanden omzetten zonder ze te branden.
Of je veel kwaliteit verliest is afhankelijk van de bitrate die je kiest. Hoe hoger de bitrate hoe beter de kwaliteit. En de samplefrequentie moet 44000 of 48000 khz zijn.

Poekie

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik best de coderingskwaliteit zetten ? Snel, medium of hoogst.

Er staat nu aangeduid, constante bit-rate mp3Pro 80 kbit,44100 Hz, stereo.

Is dit goed zo ?

Hoe kan ik best de coderingskwaliteit zetten ? Snel, medium of hoogst.

Er staat nu aangeduid, constante bit-rate mp3Pro 80 kbit,44100 Hz, stereo.

Is dit goed zo ?

In ogg formaat speel ik ze af aan 89 Kbit, dus ik veronderstel dat ik nu een verlies van 10 Kbit heb.

Moet ik ze anders aan 96 Kbit encoderen ?

Mp3-pro bij 80 kbps is zeer teleurstellend. Ik zou voor minmaal 192 kbps gaan en voor de hoge kwaliteit. Het omzetten duurt wat langer, maar het wordt wel beter van kwaliteit.

Poekie

Bedoel je dan dat het originele bestand bij 89 Kbps in ogg formaat ook al slecht is ?

Ik kan van een slecht ogg-bestand toch ook geen goed mp3-bestand meer maken of begrijp ik het verkeerd ?

Ik weet niet precies hoe die ogg kbps zich verhoudt tot de mp3 kbps, maar het is iig een andere compressie-techniek. Het kan ook zijn dat die ogg bestanden een variabele bitrate hebben. Dan staat er 89, maar op een ander moment in het liedje, als er meer informatie langskomt, dan kan die bitrate oplopen naar bijv. 200.
Je kan natuurlijk een simpele test uitvoeren, door een nummer naar verschillende bitrates te encoderen, en dan eens kritisch te luisteren naar de verschillende resultaten.

groetjes

Poekie

Ok bedankt voor de info.

Ik ga eens wat verder informeren over de kwaliteit van ogg-bestanden.

Over de kwaliteit... ogg heeft veelal de zelfde frequencie als mp3 en ook de zelfde bitrate. Het is alleen verder gecomprimeerd. Het enigste nadeel is dat windows de extentie niet herkent als ogg.

Ogg plugin in nero is om van ogg naar audio formaat te gaan, maar niet van ogg naar mp3.

karine
Nu wil ik rechstreeks een ogg-bestand naar een mp3-bestand branden zonder het eerst te moeten omzetten met een ander programma.

Waarom moet het eerst een mp3 bestand zijn voordat je het gaat branden?
Ik brand ook gewoon .ogg bestanden op cd, alle players pakken gewoon de cd hoor, de kwaliteit is goed!

Ik wou gewoon voor in de dvd in de huiskamer een mp3 cd maken.

Vandaar mijn vraag.

Ja, dat kan ja,
M'n dvd speler pakt ook ogg bestanden die door de plugin omgezet zijn in audioformaat.
Ik zou zeggen, gewoon branden die hap;:D

Tuurlijk kan dat, maar ik wou mp3 bestanden afspelen omdat ik er dan veel meer kon opzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan