oke...ben benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen...externe schijf probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluemonika

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
ik heb een ontzettend raar probleem maar ook een enorm groot probleem.

ik heb op mijn externe harde schijf zowat al mijn tekeningen gezet in een map genaamd " tekeningen" in die map heb ik allerlei kleinere mappen waarin de tekeningen enzo zijn verdeeld. gisteren had ik heel normaal aan een tekening gewerkt en niks raars gedaan. gewoon zoals altijd...

echter....vandaag wilde ik een tekening openen....heel gewoon opende ik mijn harde schijf...alles zag er normaal uit. ik klikte op mijn map " tekeningen" en ineens waren al mijn mappen weg op 2 dingen na...een rare map en een vreemd bestand waarvan ik de tekens niet kon lezen en die ik niet kenden. beide geven aan 0 bytes te zijn terijl de map " tekeningen" zelf aangeeft meer dan 2 gb te bezitten.

ik heb werkelijk niets raars gedaan en alle andere dingen op mijn externe schijf staan er wel gewoon op en is niks mis mee. iets wat mij ook opviel:

alle mappen op mijn externe schijf zijn aangemaakt tussen 2008 en 2010 behalve die map tekeningen...die was ineens van 1-1-2001- 0:11 dit vind ik heel erg vreemd. kan iemand mij uit leggen hoe dit zit? en nog belangrijker:

kan ik mijn tekeningen nog terug krijgen? ( ik heb windows vista...maarja of dat er wat mee te maken heeft..het gaat om mijn externe schijf en niet mijn computer)

alvast heel erg bedankt.

Je zou checkdisk eens kunnen proberen.
Duurt wel heel erg lang, maar beter iets dan niets.

Ook een mogelijkheid: delete (NIET format !!) al de files en gebruik een recoveryprogramma om de gegevens terug te halen.

@ Jedi: wat is dat checkdisk? kun je mij er iets meer over vertellen? is dat de naam van een programma of iets wat standaard op de computer zit?

@tolga: helaas...was het maar zo simpel. ik heb recuva al een paar keer gebruikt maar hij kan niks vinden. ik kan echt met zekerheid zeggen dat ik niks van die map heb gedeleted of van naam heb veranderd...die map werk ik iedere dag in en wat erin staat is mij heilig.

ik heb hier beneden wel wat screenshots neergezet ter verduidelijking. je kunt zien dat de map " tekeningen" de enige is die een vreemde datum heeft terwijl hij ook tussen 2008-2010 is aangemaakt. als ik op de map " tekeningen" klik zie je de volgende screenshot...twee vreemde bestanden die, als ik die probeer te openen, niet leesbaar zijn omdat de " syntax" niet klopt...of zoiets.

verder zijn zij aangemaakt schijnbaar in 2070 of 2022 en als je op hun eigenschappen klikt, het laat zien dat ze 0 bytes hebben maar in de info balk staat dat ze ruim 2 GB hebben.

probleem.jpg

probleem2.jpg

Ga op je buroblad naar mijn computer. Kies de drive en klik met je rechtermuisbutton.
Dan onderaan naar eigenschappen.

screenshot.23_1.jpg

dan onder extra de bovenste optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan