Zijn er mensen die bekend zijn met de functionaliteit met betrekking tot OLAP-kubussen in Excel en het maken van bijbehorende draaitabelrapporten ?
Ik loop tegen het probleem aan dat nulwaardes niet in het overzicht terugkomen. Bijvoorbeeld bij een overzicht van gewerkte uren per dag per medewerker krijg ik zoiets:
-----------------------------
Week 1
Maandag 3
Donderdag 8
-----------------------------
In de database waarop de kubus is gebaseerd worden de datums alleen vastgelegd als er die dag door de medewerker ook daadwerkelijk gewerkt is. Om die reden ontbreken hierboven een aantal dagen (hierop heeft deze medewerker niet gewerkt). Is er een mogelijkheid om binnen een draaitabel deze gegevens als nog te voorschijn te halen (met nul als aantal gewerkt) of is een databaseaanpassing hier vereist?
Ook alle andere informatie over OLAP en draaitabellen is welkom!
Ik loop tegen het probleem aan dat nulwaardes niet in het overzicht terugkomen. Bijvoorbeeld bij een overzicht van gewerkte uren per dag per medewerker krijg ik zoiets:
-----------------------------
Week 1
Maandag 3
Donderdag 8
-----------------------------
In de database waarop de kubus is gebaseerd worden de datums alleen vastgelegd als er die dag door de medewerker ook daadwerkelijk gewerkt is. Om die reden ontbreken hierboven een aantal dagen (hierop heeft deze medewerker niet gewerkt). Is er een mogelijkheid om binnen een draaitabel deze gegevens als nog te voorschijn te halen (met nul als aantal gewerkt) of is een databaseaanpassing hier vereist?
Ook alle andere informatie over OLAP en draaitabellen is welkom!