• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

OLAP-kubus, draaitabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter flbos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Zijn er mensen die bekend zijn met de functionaliteit met betrekking tot OLAP-kubussen in Excel en het maken van bijbehorende draaitabelrapporten ?

Ik loop tegen het probleem aan dat nulwaardes niet in het overzicht terugkomen. Bijvoorbeeld bij een overzicht van gewerkte uren per dag per medewerker krijg ik zoiets:

-----------------------------
Week 1

Maandag 3
Donderdag 8
-----------------------------

In de database waarop de kubus is gebaseerd worden de datums alleen vastgelegd als er die dag door de medewerker ook daadwerkelijk gewerkt is. Om die reden ontbreken hierboven een aantal dagen (hierop heeft deze medewerker niet gewerkt). Is er een mogelijkheid om binnen een draaitabel deze gegevens als nog te voorschijn te halen (met nul als aantal gewerkt) of is een databaseaanpassing hier vereist?

Ook alle andere informatie over OLAP en draaitabellen is welkom!

Weergeven van items zonder gegevens

Ja dit is mogelijk. Hiervoor is een instelling bij de opties van de draaitabel aanwezig.
Klik rechts in de draaitabel en kies Opties voor draaitabel
Ga naar tabblad Weergave
Selecteer 1 of beide opties bij:
Items zonder gegevens in Rijen weergeven
Items zonder gegevens in Kolommen weergeven

Klik op OK en klaar.

Uitleg met screenshots hier: http://blog.qvada.nl/?p=272

@rob (en ook excelolap natuurlijk)
Heb je datum gezien waarop de vraag gesteld is?
Zou het nog van belang zijn??

:o Nee dus. Alleen de datum van het vorige bericht. Dank, scherpt me weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan