OLE-objecten tonen in kruistabelrapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strippel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Is het mogelijk om in een access-database, OLE-objecten te krijgen in de vorm van een kruistabel?
Ik heb een opleidingsdatabase zou graag een rapportje krijgen in de vorm van een kruistabel:
- Rijtitels zijn naam en functie van de medewerkers
- Kolomtitels zijn de opleidingen.
- De gegevens zijn de figuren=OLE-objecten = statusbolletjes.
Met een statusbol bedoel ik een cirkel in 4 verdeeld en afhankelijk van de stand van de opleiding is er 1 kwartje opgevuld, een halve cirkel, 3 kwartjes of volledig opgevuld.
Heb al geprobeerd met kruistabelquery, maar dat lukt niet? Iemand een ideetje? Alvast bedankt!

Je moet in een kruistabel een Waardeveld opgeven; meestal is dat een berekening als Som of Aantal, zodat je bijvoorbeeld omzetcijfers per maand per categorie kunt presenteren. Voor Ole objecten is een kruistabel niet geschikt. Zelf gebruik ik nooit Ole objecten, maar altijd padverwijzingen voor afbeeldingen. Je slaat die dan op in een tekstveld. Op formulier of rapport verwijs je dan middels vba naar het pad van het object waarna het wordt ingelezen en getoond op het formulier/rapport.
Deze techniek is voor jou met je kruistabel ook te gebruiken. Je gebruikt dan het teksveld met het pad naar de afbeelding als waardeveld, en gebruikt dan uiteraard niet Som of Aantal, maar Eerste. Wat je in de kruistabel dan ziet, is de (eerste) tekst van het betreffende veld. Omdat je kruistabel zowiezo alleen unieke plaatjes per medewerker /opleiding heeft, en er dus altijd slechts één record te vinden is voor een combinatie, zou je ook de functie Laatste kunnen gebruiken, want die geeft hetzelfde terug.
Waar het op neerkomt: in de kruistabel heb je nu dus de bestandsnamen staan van je plaatjes. Bij het opmaken van het rapport kun je die bestandsnamen weer koppelen aan een Image object, zodat je de plaatjes kunt zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan